سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگاه‌های مرتبط برای پیش‌گیری از بیابان‌زایی برنامه ارائه دهند/ ضرورت معاینه فنی مرتب خودرو‌ها برای جلوگیری از آلایندگی هوا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به بیابان‌زایی‌های انجام‌گرفته در برخی نقاط استان دستگاه‌های مرتبط در راستای بیابان‌زدایی برنامه ارائه دهند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان بیان کرد: با توجه به بیابان‌زایی‌های انجام‌گرفته در برخی نقاط استان اردبیل و از بین رفتن پوشش گیاهی و و خطر گردوغبار ناشی از آن، باید همه دستگاه‌ها و مردم در راستای حفظ محیط زیست، برای درخت‌کاری و افزایش پوشش گیاهی تلاش کنند.

او با تأکید بر ارائه برنامه در راستای بیابان‌زدایی از سوی دستگاه‌هایی، چون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست استان اردبیل، افزود: کشت گیاهان و درخت‌کاری با هدف حفظ پوشش گیاهی در منطقه علاوه بر تصفیه هوا، در حفظ خاک نیز تأثیرگذار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا در سطح استان، اقدامات مناسب مراکز معاینات فنی خودرو ضروری بوده و لازم است خودرو‌های سواری و ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری دارای آلایندگی به‌صورت مرتب معاینه شوند.

میرجعفریان با تأکید بر توجه به بهینه‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و ارائه خدمات منظم توسط این ناوگان در راستای بهره‌مندی مردم، گفت: در صورت استفاده مردم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، از حجم وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر کاسته شده و موجب حفظ پاکی هوا می‌شود.

او تصریح کرد: تجهیز و استانداردسازی موتورخانه‌ها نیز در راستای پیش‌گیری از آلایندگی دارای اهمیت بوده و پیگیری و اقدام دستگاه‌های مربوط ضروری است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.