سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرایش های مختلف سیاسی لرستان در انتخابات مجلس نامزد دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اینکه گرایش سیاسی افراد به هیچ عنوان در تایید و یا عدم تایید آنها تاثیری نداشته مگر اینکه شخصی اقدام به انجام یک اقدام ضد امنیتی کرده باشد، گفت: گرایش های مختلف سیاسی این استان در انتخابات مجلس نامزد دارند.

احسان یاوری اظهار کرد: عدم تایید هیچگاه به گرایش سیاسی فرد مربوط نبوده است، ممکن است فردی اقدامی انجام داده باشد که از نظر مراجع امنیتی و نهادهای نظارتی جرم تلقی شود و به هیات اجرایی گزارش و اظهار نظر براساس آن انجام شده باشد.

وی افزود: به جرات می توان گفت در همه شهرستان ها از گرایش های سیاسی شناخته شده، شناسنامه دار و در چارچوب قانون اساسی در میان افراد تایید شده وجود دارد.

رییس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه بسیاری از عدم احراز داوطلبان به دلیل نقص مدرک و یا توانمندی لازم برای انجام وظیفه نمایندگی بوده است عنوان کرد: یکی از ویژگی های افراد برای ایفای وظیفه نمایندگی شناخت کامل و درست از حوزه انتخابیه است و چنانچه شخصی سالیان مدید در خارج از کشور زندگی کرده باشد به دلیل عدم شناخت از حوزه مربوطه توانایی انجام این شغل را ندارد مگر اینکه توضیحات لازم را به شورای نگهبان ارایه داده و نظر مثبت شورا را برای تایید صلاحیت جلب نماید.

یاوری در خصوص عدم احراز صلاحیت افراد افزود: عدم احراز به معنای این است که شرایطی که در قانون وجود دارد مورد احراز هیات اجرایی واقع نشده که عموما می تواند از نظر سابقه مدیریتی، توانمندی اجتماعی، شخصیتی، جسمی و یا حتی شغلی باشد که البته قابل اعتراض در هیات نظارت است.

وی با بیان اینکه عدم احراز صلاحیت به معنای رد صلاحیت نیست، تاکید کرد: هیات های اجرایی براساس ملاک هایی که قانون تعیین کرده به این جمع بندی رسیده اند که صلاحیت لازم فرد مذکور احراز نشده است.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: داوطلبان در هیات های اجرایی دعوت نمی شوند، بلکه براساس خوداظهاری و استعلام های مراجع پنج گانه کار بررسی صلاحیت آنان انجام می شود.

به گفته یاوری در مجموع صلاحیت ۵۶۹ داوطلب در استان بررسی شد که ۳۸۰ نفر از آنها تایید، ۱۱۸ نفر عدم تایید، ۵۶ نفر عدم احراز و ۱۵ نفر نیز انصراف دادند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با ۱۲ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.