سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محور‌های مواصلاتی کرمانشاه لغزنده است

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : با توجه به بارش باران و لغزنده بودن بیشتر محور‌های مواصلاتی در استان، رانندگان برای جلوگیری از هرگونه حادثه باید ضمن رعایت فاصله طولی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : با شروع بارش باران در جاده‌های استان و بارش برف در گردنه‌های سردسیر و لغزنده شدن محور‌ها لازم است رانندگان با احتیاط و به دور از عجله تردد کنند، زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

وی اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه در کنار رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی از خودرو‌های جلویی باید نسبت به استفاده از کمربند ایمنی به ویژه برای سرنشینان عقب توجه بیشتری کنند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: به دلیل عدم توجه سرنشینان عقب خودور به بستن کمربند ایمنی، اعمال قانون برای آن دسته از خودرو‌هایی که این نکته را رعایت نمی‌کنند در تمامی محور‌های استان تشدید شده است.

زارع ادامه داد: علاوه بر این موارد رانندگاهی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند قبل از حرکت بازدید کلی از خودرو به عمل آورده و از سالم بودن چراغ ها، بخاری و تهویه خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اهمیت تنظیم باد لاستیک‌ها برای جلوگیری از سرخوردن خودرو یادآور شد: در زمان لغزندگی جاده برای جلوگیری از سر خوردن وسیله نقلیه بایستی به آرامی حرکت کرده و قبل از رسیدن به پیچ‌ها به تدریج سرعت را کاهش داد.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه افزود: با توجه به شروع بارش‌ها در جاده‌های استان رانندگان لازم است ضمن توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس قبل از حرکت با شماره تلفن ۱۴۱ سامانه اطلاعات مرکز مدیریت راه‌ها از آخرین وضعیت جاده‌ها باخبر شوند.

وی خودداری از تغییر مسیر ناگهانی، توجه به جلو، داشتن زمان و مسافت بیشتر هنگام سبقت، روشن نگه داشتن چراغ‌های جلو با نور پایین، صبوری و اجتناب از عجله را از موارد مهمی دانست که باعث افزایش ایمنی در جاده‌های لغزنده می‌شود .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.