سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در مرز دوغارون خراسان رضوی ضروری است

سرپرست فرمانداری تایباد گفت: با توجه به فعالیت گسترده ناوگان حمل و نقل، صادرات و واردات در مرز دوغارون، ساخت پایگاه اورژانس هوایی در این مرز رسمی ضروری است.

محمدرضا رضایی سرپرست فرمانداری تایباد گفت: تاسیس پایگاه اورژانس هوایی مجهز به بالگرد و کادر امدادی متخصص در دوغارون به بهبود حال و سلامت مصدومان حوادث احتمالی در این منطقه حساس کمک زیادی می‌کند.

او افزود: براساس اعلام رسمی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد، هم اکنون به صورت میانگین روزانه بیش از سه هزار دستگاه خودرو سواری و انواع کامیون‌های ایرانی و خارجی در جاده تایباد به دوغارون رفت و آمد دارند که ساخت این پایگاه هوایی در دوغارون می‌تواند خسارت‌های ناشی از حوادث پیش بینی نشده را کاهش دهد.

سرپرست فرمانداری تایباد به برخی از حوادث و سوانح که همه روزه در مناطق مختلف افغانستان رخ می‌دهد اشاره کرد و ادامه داد: در راستای کمک‌های بشردوستانه به مردم کشور همسایه، افغانستان، ایجاد این پایگاه امدادی نقش زیادی در کمک رسانی به مصدومان احتمالی حوادث این کشور دارد که در برخی از مواقع با پیگیری‌های قانونی انجام شده اتباع مصدوم برای درمان و استفاده از خدمات درمانی و پزشکی ایران از طریق دوغارون وارد کشور ما می‌شوند.

رضایی بیان کرد: همچنین جاده تایباد به شهرستان‌های "تربت جام، خواف و باخرز" از مهمترین جاده‌های پر رفت و آمد شرق خراسان رضوی به شمار می‌رود که ایجاد پایگاه اورژانس هوایی برای افزایش سطح خدمات امدادی به حوادث احتمالی در این جاده نقش بسزایی دارد.

او تصریح کرد: گمرک ۱۰۰ ساله دوغارون در ردیف پنج گمرک برتر اقتصادی کشور قرار دارد و مهمترین مرز اقتصادی ایران با افغانستان است که با گمرک "اسلام قلعه" در خاک افغانستان همجوار است و نیاز است که مسوولان برای افزایش روابط این ۲ کشور در حوزه‌های مختلف زیرساخت‌های لازم در منطقه را توسعه دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.