سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۲۴ میلیون دلار در ۷ ماه امسال از آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر شده است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان صادرات استان در این مدت نسبت به زمان مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۴ و ۸ دهم درصد و از لحاظ ارزش یک درصد افزایش نشان می‌دهد. 

عظمایی ترکیه، عراق، ارمنستان، بلغارستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان را به ترتیب مقاصد عمده صادراتی استان عنوان کرد و افزود: مقاطع فولادی، قیر و مشتقات نفتی، فرآورده‌های پتروشیمی و مس اقلام اصلی صادراتی استان در ۷ ماه امسال بوده است.

وی میزان واردات استان را در این مدت ۳۶۲ هزار تن به ارزش ۸۷۶ میلیون دلار اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۴ درصد و ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۲۹۶ صادرکننده در استان افزود: میزان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان استان ۷۳ درصد است که از میانگین کشوری ۱۳ درصد بیشتر است.

در این نشست چالش تسهیل صدور کارت بازرگانی و رفع تعهد ارزی مهمترین دغدغه صادرکنندگان استان مطرح شد. همچنین در این جلسه اعلام شد: بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی با محوریت نجات صادرات غیرنفتی با نرخ ارز واقعی، دوم آذر در تبریز برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.