سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرستاران در سیستان و بلوچستان، مرزبان سلامت کشور هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: باتوجه‌به هم‌جواری سیستان و بلوچستان با کشورهایی که پایین‌ترین شاخص‌های سلامت جهانی دارند؛ پرستاران در این استان مرزبان سلامت کشور هستند.

 حبیب غزنوی  با تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت زینب بیان کرد: بی‌تردید، نام‌گذاری سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) بانوی ایثار و استقامت، به نام روز پرستار در تقویم ایران اسلامی نشان از ارزش و بیانگر جایگاه والای این حرفه مقدس و مقام پرستار است.
 
وی ادامه داد: نام‌گذاری روز میلاد چنین بانوی بزرگوار و فرهیخته و الگویی، به‌عنوان روز پرستار، بسیار عمیق، پر معنا و الهام‌بخش است چرا که هیچ روز دیگری نمی‌توانست به این زیبائی از رسالت و ظرائف و وظایف پرستاران بگوید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه تلاش ستودنی پرستاران در عرصه سلامت همواره در ذهن مردم این سرزمین به نیکی مانده است افزود: همکاران پرستار ما در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با وجود مشکلات و سختی‌های کارشان، بی‌منت به وظایف خطیر خود عمل می‌کنند که از زحماتشان تقدیر و قدرانی می‌کنیم.
 
غزنوی تصریح کرد: امروز پرشمارترین قشر در ارائه خدمات نظام سلامت، تیم قوی و کاربلد پرستاری هستند که مثل بازوهای قوی در حوزه بهداشت و درمان مشغول ارائه خدمات هستند.
 
وی تصریح کرد: خدمت پرستاری، جزو ارزشمندترین خدمتگزاری‌ها به شمار می‌رود و پرستاران با وجود خستگی ناشی از کار بی‌وقفه و زخم‌های فراوان بر روحشان همچنان با جان‌ودل از بیماران پرستاری و مراقبت می‌کنند.
 
این مقام مسئول نیروی انسانی را مهم‌ترین عنصر تغییر در شاخص‌های حوزه سلامت در سیستان و بلوچستان برشمرد و اظهار کرد: استاندارد نسبت پرستار به تخت در استان ۱/۸ درصد است، در حال حاضر هر پرستار به‌جای دو نفر کار می‌کند.
 
غزنوی همچنین بیان کرد: هم‌جواری سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان که در بسیاری از شاخص‌های سلامت در پایین‌ترین شاخص جهانی هستند سبب شده، تلاش‌های بسیار گسترده‌ای توسط همکارانمان جهت صیانت از سلامتی مردم استان و کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرستاران انسان‌های مهربانی هستند که با رفتار و اخلاق و خدمات خود، سلامت بیمار را به او هدیه می‌دهند گفت: اگر پزشکی، درمان خود را به انجام رساند، اما خدمات پرستاری نباشد، تأمین سلامت بیمار سخت خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.