سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص کود یارانه‌ای به کشاورزان اصفهانی

۵۰ هزار و ۲۷۵ تن کود یارانه‌ای به محصولات دارای الگوی کشت در اصفهان اختصاص یافت.

فریدون صفایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان گفت: به تمامی محصولات کشاورزی که سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به عنوان الگوی کشت تعیین کرده کود‌های یارانه‌ای پایه پرمصرف شامل ازته، فسفاته و پتاسه اختصاص داده می‌شود.

فریدون صفایی افزود: از ابتدای سال تا امروز ۵۰ هزار و ۲۷۵ تن انواع کود‌های کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه برای بخش کشاورزی استان تامین شده است.

او با اشاره به تامین و توزیع تمامی کود‌های کشاورزی یارانه‌ای مورد نیاز در استان ادامه داد: در حال حاضر کمبودی در این زمینه وجود ندارد و ۱۵ هزارتن انواع کود در انبار موجود است و مراکز جهاد کشاورزی، براساس ضرورت‌های منطقه و با صدور حواله الکترونیک نسبت به توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان از طریق شبکه توزیع خصوصی و تعاونی تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان اقدام می‌کنند.

سالانه ۴.۶ میلیون تُن محصولات زراعی و ۸۰۰ هزار تن محصولات باغی و گلخانه‌ای در استان اصفهان تولید می‌شود که ۴۸۹ هزار هکتار از اراضی مربوط به کشت گیاهان زراعی و ۷۹ هزار هکتار مربوط به باغات است.

سازگاری الگوی کشت با محیط زیست، قابل قبول بودن از نظر اقتصادی و پذیرفته شده از نظر اجتماعی (شناخت کشاورز با گیاه جایگزین) سه مولفه کشاورزی بر مبنای توسعه پایدار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.