سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورنی‌بافی اهر در راه جهانی شدن

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اهمیت تقویت زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی شهرستان اهر به عنوان شهر ورنی خبر داد.

آقای واحدی اظهار کرد: در سال ۹۹ انتخاب اهر به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی در رشته ورنی‌بافی رقم خورد در تلاشیم تا زیر ساخت‌های لازم برای جهانی شدن این هنر و این شهر را فراهم کنیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد عشایر آذربایجان‌شرقی در منطقه ارسباران مستقر و ۸۵ درصد عشایر استان نیز به بافت ورنی مشغول هستند و سالانه حدود چهار هزار مترمربع از این اثر هنری و دست بافت به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال می‌شود بر ارزش و اهمیت ورنی بافی به عنوان یکی از شاخص‌ترین اثر‌های صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تولید، اشتغال، ارز آوری، برندسازی فرآیند‌های مهمی است که در خصوص صنایع‌دستی به‌صورت همه‌جانبه مورد توجه قرارگیرد لذا این موضوع همتی جمعی می‌طلبد چراکه صنایع‌دستی امری فرابخشی است و به همین دلیل تمام دستگاه‌ها باید آماده انجام تمهیدات لازم باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.