رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه این سامانه در بهار امسال در ایستگاههای آتش نشانی شهر یزد راه اندازی شد و هم اکنون میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی را به ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه رسانده است، گفت: افزایش جمعیت، گستره شهرنشینی و تقاضای بیشتر نسبت به دریافت خدمات ایمنی و استفاده از ابزارها، تکنیکها وسامانههای نرم افزاری و دانش بنیان مهمترین عوامل راه اندازی این سامانه در سازمان آتش نشانی بود.
او افزود: این سامانه دارای قابلیت نمایش تشخیص موقعیت و آدرس تماس گیرنده، مشاهده موقعیت و ابعاد محل حادثه با استفاده از نقشه های هوایی (GIS)، مشاهده موقعیت نزدیکترین شیر هیدرانت به محل حادثه جهت آبگیری مجدد خودروها و تشخیص نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی و مسیریابی به محل حادثه است که در مجموع میتواند هم در بحث زمان رسیدن به محل حادثه و هم در بهبود کیفیت خدمت رسانی نقش موثری ایفا کند.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: امکان گزارش گیری به صورت سیستمی، ثبت گزارش حوادث، مدیریت آموزش و فرهنگ سازی و دریافت آمار روزانه از هر یک از ایستگاهها نیز از دیگر قابلیتهای این سامانه قلمداد میشود.
رحیمدل ثبت پرونده ورزشی نیروهای سازمان، پروندههای آموزش و پیشگیری و کارشناسی از دیگر مزایای جانبی سامانه مهار عملیات دانست.