سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خراسان جنوبی؛

سومین جشنواره رشد تولید و توسعه اقتصادی دانش بنیان برگزار می شود

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند از برگزاری سومین جشنواره رشد تولید و توسعه اقتصادی دانش بنیان در زنجیره ارزش بنتونیت خبر داد.

یعقوب نژادمعاون پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: این جشنواره شامل ۳ محور اصلی افزایش سطح فناوری در حوزه ماده معدنی بنتونیت، ایجاد سه گانه فناوری که تضمین کننده رشد فناوری خواهد بود و محور ایجاد مرکز تخصصی تولید ارزش زنجیره ماده معدنی بنتونیت در دانشگاه صنعتی خواهد بود.

او افزود: سه محور فناوری در استان خراسان جنوبی شناسایی شده که حوزه فناوری و اطلاعات بیش از ۳۷ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان را تشکیل می‌دهند و حوزه کشاورزی و معادن در مراحل دیگر هستند که توجه کمتری به آن‌ها شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه ۶۰ محصول دانش بنیان توسط ۵۰ شرکت دانش بنیان تولید شده است که ۲۰۰ واحد فناور جزو آن هستند گفت: کمتر از ۱۰ مورد از واحد‌های فناور مستقر در خراسان جنوبی در حوزه معدن هستند و ۳۲ واحد تحقیق توسعه داریم که در تولید زنجیره بنتونیت از آن استفاده خواهیم کرد.

یعقوب نژاد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از ظرفیت بنتونیت کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود گفت: معادن بنتونیت در خراسان جنوبی ۱۹ درصد از ذخایر معادن استان را تشکیل می‌دهند.

او با بیان اینکه ۱۳۷ معدن فعال بنتوینت در خراسان جنوبی وجود دارد افزود: میزان ذخایر معادن بنتونیت ۱/۵۴ میلیون تن با اشتغال ۶۲۶ نفر و با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند همچنین گفت: ۲۳ واحد صنعتی در استان در حوزه بنتونیت فعالیت می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.