سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت زعفران در بخش گواور

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از آغاز برداشت زعفران در سطح پنج هکتار از مزارع بخش گواور این شهرستان خبر داد.

جبار، ولی پور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : بیش از پنج هکتار از اراضی بخش گواور زیر کشت زعفران رفته و پیش بینی می‌شود بیش از ۹ کیلوگرم کلاله زعفران خشک به ارزش هفت میلیارد ریال از سطح این مزارع برداشت شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت زعفران از دهه اول آبان آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، گفت: زعفران گیاهی هفت ساله با نیاز آبی کم و با خواص دارویی فوق العاده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب در ادامه گفت: نوع آب و هوای شهرستان گیلانغرب که در بیشتر نقاط آن زمستانی ملایم و تابستانی گرم و خشک و آفتابی است، برای کشت زعفران مناسب بوده به طوریکه از گذشته‌های دور تاکنون زعفران وحشی در برخی از نقاط این شهرستان و بخصوص حاشیه رودخانه‌ها به صورت خودرو وجود داشته که محصول آن قابل استفاده خوراکی و غذایی بوده است.

ولی پور با بیان اینکه کشاورزانی که بخواهند نسبت به کشت زعفران اقدام کنند از حمایت‌های لازم از سوی جهاد کشاورزی برخوردار می‌شوند، افزود: زعفران از جمله گیاهان گرانقیمت با ارزش غذایی و دارویی بسیار با اهمیت است که به دلیل کم هزینه بودن مخارج کشت آن در صورت مراقبت در کاشت و داشت، می‌تواند با تولید محصول بیشتر، سود سرشاری را نصیب کشاورزان زعفران کار کند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.