سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با وزیر نفت مطرح شد؛

تاکید آیت الله نوری همدانی بر اطلاع رسانی بیشتر از خدمات دولت به مردم

مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت در این سال‌های اخیر خدمات فراوانی نموده که باید به مردم گزارش دهند تا مردم مطلع باشند چه خدمت‌هایی شده است

آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر نفت با تاکید بر اینکه تلاش‌ها و پیشرفت‌ها باید در سفره مردم محسوس باشد گفت: باید عقلانیت همراه با عاطفه در مدیریت کشور وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر بر برخورد محبت آمیز با مردم تاکید کرد و افزود: مسئولین باید قلب خویش را کانون رحمت و محبّت و لطف به مردم قرار دهند.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر این نامه موضوع عدالت است که همه مردم باید از آن بهره‌مند باشند.

آیت الله نوری همدانی به موضوع ریشه کنی فقر از جامعه تاکید کرد و افزود: امروز معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه همچنان شاهد معضلاتی همچون فقر، گرانی، بیکاری و ارزش پایین پول ملی هستیم.

وی افزود: متاسفانه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته آنچنان که باید این معضلات برطرف نشده است که خود نیاز به مدیریت بهتر و برنامه ریزی‌های دقیق‌تر و موشکافانه‌تر و بهره گیری از نخبگان حوزه‌های مربوطه را می‌طلبد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر بر قدردانی از مردم تاکید کرد و افزود: امام خطاب به مالک می‌فرمایند: «ای مالک! بدان که مردم ستون دین و اجتماع مسلمانان و سپر در برابر دشمن هستند»؛ لذا باید قدر این مردم را دانست. این موضوعی است که بنده مرتباً به همه مسئولین تذکر می‌دهم.

وی افزود: این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند، در جنگ تحمیلی شهید دادند و اکنون هم در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده اند. روا نیست که اینگونه با فقر و گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم کنند.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دولت در این سال‌های اخیر خدمات فراوانی نموده که باید به مردم گزارش دهند تا مردم مطلع باشند چه خدمت‌هایی شده است گفت: دشمن با تبلیغات فراوان به فکر القای ناکارآمدی انقلاب است و ضعف‌ها را برجسته می‌کند. ما منکر ضعف نیستیم، ولی خدمات بسیار بالا بوده و قابل قیاس با گذشته نیست.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار وزیر نفت با بیان خدمات و اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی ایشان به تشریح برنامه‌های این وزارت در جهت ارتقای هر چه بیشتر این صنعت و بهبود کیفیت خدمات آن به جامعه پرداخت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.