سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور:

عشایر تولید کننده و در اشتغال کشور سهیم هستند

رئیس جمهور گفت: عشایر خودشان تولیدکننده هستند پس نباید در بین جوانان این قشر بیکاری وجود داشته باشد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست با عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امروز هویت فرهنگی عشایر عزیز با انقلاب و ارزش‌های اسلامی عجین شده که برای عصر‌ها و نسل‌ها ماندگار است.

رئیس جمهور افزود: عشایر عزیز ما که ذخایرند امروز مولد هستند، عشایر مولد هستند تولید کننده هستند و در اشتغال کشور سهیم هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از محصولات کشور را عشایر تولید می‌کنند، زن و مرد عشایر برای بالا بردن تولید کشور و محصولات دامی مشغول هستند.


بیشتر بخوانید 


رئیسی با اشاره به نوآوری‌های روز افزون دوران گفت: عشایر با آنکه از این نوآوری‌ها در فضای ارتباطات و اطلاعات و توسعه خدمات جاده‌ای و اینترنتی بهره برده اند، خوشبختانه هویت و اصالت خود را حفظ کرده اند.

وی با ستودن روحیه حفظ هویت و فرهنگ عشایر گفت: حفظ هویت خیلی مهم است و من برای داشتن این روحیه از سران عشایر تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور اضافه کرد: صداقت پاکی و ارزش‌ها که امروز در جوان و پیر عشایر ما وجود دارد که این هویت فرهنگی هویت ارزشمندی است که همواره به عنوان سرمایه برای عشایر ما و برای این قوم می‌درخشد.

رئیسی افزود: عشایر در حوزه‌های مختلف کشور حضور دارند، در دانشگاه‌ها بسیاری از اساتید و دانشجویان از عشایر عزیز هستند، همچنین در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حضور عشایر را می‌بینیم.

وی ادامه داد: مسئولان باید با شما همکاری و همراهی داشته باشیم که انشالله این هویت مهم حفظ شود.

رئیس جمهور با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی در مناطق عشایرنشین گفت: به خانه‌های بهداشت و وسایل مختلفی که در آن منطقه مطرح بوده رسیدگی شده است.

رئیسی افزود: دولت آماده است زمینه تهیه زیرساخت برای بهبود اشتغال عشایری را فراهم کند.

برچسب ها: رئیس جمهور ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.