سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره شهدای خوزستان در تراز ملی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: با اقدامات صورت گرفته، کنگره شهدای خوزستان در تراز ملی برگزار می‌شود.

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: کنگره ملی شهدای خوزستان کار خود را از پارسال آغاز کرد و ۲۵ کمیته نیز در این زمینه فعالیت دارند.

او می‌گوید: کار هر کمیته به تناسب نوع کارکردی که باید دنبال کند متفاوت است و کمیته‌هایی که در زمینه هنری و فرهنگی فعال هستند، اقدامات شان برجسته‌تر است.

سردار شاهوار پور با اشاره به تهیه و چاپ کتاب فاخر در حوزه دفاع مقدس، بیان کرد: در حوزه فیلم نیز دستکم ۴ فیلم بلند در حال تهیه است که یک موج سهمگین هنری از استان خوزستان را نشان دهد؛ در خصوص عکس شهدا، دیوار نویسی و تزئین دیوار‌ها و خیابان‌ها نیز کار‌های زیادی صورت می‌گیرد.

به گفته او یادواره‌های محلی نیز سلسله وار در نقاط مختلف و شهرستان‌ها انجام می‌شوند؛ یادواره آبادان، سوسنگرد، دزفول و دانش آموزی که در این زمینه ۲ هزار ۱۰۰ یادواره برگزار می‌شود.علاوه بر آن برای شهدای معلم ۱۰ یادواره برگزار شده، یادواره زنان شهیده، طلابو عشایر نیز برگزار خواهند شد.

به گفته سردار سرتیپ شاهوار پور وصیت نامه، زندگی نامه، عکس شهدا و فیلم‌هایی که از شهدا باقی مانده نیز بسیار ارزشمند هستند و سعی داریم به هر ترتیبی شده آن‌ها را نمایش دهیم؛ بیش از ۳ میلیون سند مهم و کاربردی از شهدا وجود دارد.

او همچنین به طراحی المان‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: المان‌هایی در استان طراحی شدند و ۳ مورد نیز با عنوان شهدای گمنام و همچنین رشتخو خانه وجود دارد.

سردار شاهوار پور ادامه داد: مصاحبه با خانواده شهدا نیز از صدا و سیما پخش می‌شود و انتظار می‌رود با کمک همه به ویژه خانواده شهدا و سایر افراد تا پایان سال کنگره شهدای خوزستان را در تراز ملی برگزار نماییم.

برچسب ها: یادواره ، شهدا ، کنگره ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.