سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای؛

اتکا به وعده‌های الهی اصل حاکم بر اندیشه رهبری است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: اولین اصل حاکم بر اندیشه دفاعی رهبری اتکا به وعده‌های الهی است و نتیجه ایمان حتما پیروزی است.

دومین کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(ره) صبح امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در این کنگره ضمن خیر مقدم به حاضران و تشکر از جامعة‌المصطفی و مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: باید به موضوع قلم زدن و پژوهش در حوزه قرآن توجه ویژه‌ای شود و این کنگره شروع این کار است. باید در ادامه مقالات قوی‌تر و غنی‌تری نگاشته شود و به دنیای تحقیق و پژوهش و نظریه‌پردازی درباره قرآن وارد شویم.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند هر کشوری اگر بتواند نظریه‌پردازی کند، می‌تواند سروری، آقایی و پرچمداری کند. در واقع لازمه سروری، نظریه‌پردازی است و ایشان خود در حوزه قرآن پرچم‌دار نظریه‌پردازی هستند.

مبنای ما در دفاع از محور مقاومت آموزه‌های قرآنی است 

آیت الله سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در دومین کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای اظهار کرد: اولین اصل حاکم بر اندیشه دفاعی رهبری اتکا به وعده‌های الهی است و رهبری فرمودند در این موضوع هیچ تردیدی نداشته باشید چرا که نتیجه ایمان و عمل صالح حتما  پیروزی است.

سعیدی گفت: نظام مردمی، انقلاب مردمی، دولت مردمی و دفاع مردمی از صحبت‌های همیشگی رهبری بوده است. رهبری همچنین عنوان کرده‌اند که شاخص سیاست خارجی ایران نفی رابطه سلطه‌گر و سلطه پذیر است و بمب اتم در دکترین ما وجود ندارد و دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و از اصول دفاعی رهبری تکیه بر سلاح‌های متعارف جنگی و دفاعی است.

او ادامه داد: اصل بعدی دفاع از مظلومان است قرآن نیز بر این امر بسیار تاکید دارد و مبنای رهبری در دفاع از آرمان یمن، سوریه، فلسطین و عراق اتکا بر همین آموزه‌های قرآنی است.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: جنگ صهیونیست‌ها علیه فلسطین هزینه‌های زیادی را برای فلسطینی‌ها داشت، اما باعث شد امپراطوری رسانه‌ای غربی‌ها بشکند و سلطه بر اندیشه‌های جهانی آن‌ها با شکست مواجه شود و این از دست آورد‌های مردم فلسطین بود و مسئله‌دیگر بیداری جهانیان بود. در انگلستان که مرکز پیدایش صهیونیست‌ها است تظاهرات گسترده‌ای را شاهد بودیم که موضوع ساده‌ای نبوده است.

او می‌گوید: جنگ ترکیبی غرب متکی بر مبانی آن‌ها است و مبانی جنگ ترکیبی ما با آن‌ها متفاوت است و باید این مبانی را بشناسیم و نگذاریم تحت تاثیر مبانی جنگ ترکبی غربی‌ها قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.