سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرسودگی ناوگان حمل و نقل و عرضه بنزین بی کیفیت از عوامل آلودگی هوای سنندج

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین یورو۴ از ضروریاتی است که کاهش آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در کارگروه استانی هماهنگی کاهش آلودگی هوا که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین با استاندارد‌های پایین از مهمترین عوامل آلودگی هوای این شهر است.

اقبال حمیدی با اشاره به آمار شهرداری مبنی بر فرسوده بودن ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوس رانی و ۷۵ درصد ناوگان تاکسی رانی سنندج را نگران کننده خواند و افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی سنندج باید نوسازی در اولویت امور شهری قرار گیرد.

وی در ادامه به جمع آوری و اسقاط خودرو‌های فرسوده شهری، نظارت بیشتر بر معاینه فنی خودرو‌ها و توزیع و عرضه بنزین یورو ۴ و گازوئیل یورو ۵ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: معاونت امور عمرانی و دفتر امور شهری استانداری، پلیس راهور استان، شرکت نفت و شرکت گاز و دیگر دستگا‌های مرتبط باید در این امر مشارکت، پیگیری و نظارت بیشتری انجام دهند. 

در ادامه این جلسه توضیحاتی در خصوص استاندارد‌های شاخص کیفیت هوا، برنامه زمان بندی مشخص و در پایش، کنترل و نظارت بر منابع تولید آلاینده‌های ثابت هوا در استان ارائه گردید.

در این کارگروه مدعوین در خصوص برنامه‌ها و اقدامات انجام شده مرتبط توضیحاتی ارائه دادند؛ و در خاتمه مصوباتی مبنی بر برگزاری مداوم کارگروه، تکلیف هر کدام از دستگاه‌های اصلی و عضو کارگروه در خصوص اقدامات اجرایی، نظارتی و آن‌ها به تصویب رسید.

 در شش ماهه اول امسال ۸۸ روز هوای پاک، ۹۵ روز قابل قبول، ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و تنها یک روز ناسالم توسط ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای استان ثبت شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.