سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغازبرآورد سالانه تعداد جمعیت علفخواران در خراسان رضوی

برآورد سالانه تعداد جمعیت علفخواران در خراسان رضوی آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:برآورد سالانه و پاییزی تعداد جمعیت علفخواران در ۳۲ منطقه تحت حفاظت استان آغاز شد.

 

مهدی اله پور افزود: در این برآورد، تخمین جمعیت طبق سال‌های گذشته از طریق مشاهده مستقیم، شمارش گونه‌های شاخص از جمله کل و بز، قوچ و میش و آهو صورت می‌گیرد که با توجه به جمعیت مطلوب این وحوش در استان، این برآورد جمعیت از حساسیت زیادی برخوردار است.

 

وی گفت:مناطق تحت مدیریت و تعداد مناطق حفاظت شده این اداره کل در کشور در جایگاه نخست است و از لحاظ وسعت مناطق حفاظت شده نیز رتبه دوم را در کشور داراست.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در آخرین رتبه‌بندی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از لحاظ جمعیت علفخواران کل کشور در رتبه دوم قرار دارد و نیز جمعیت قوچ و میش موجود در این استان مساوی با ۱۷ استان و جمعیت کل و بز، مساوی ۹ استان کشور و نیز جمعیت آهو مساوی ۱۰ استان کشور است.

 

اله پور افزود: این برآورد جمعیت در ۲۰ شهرستان و ۳۲ منطقه تحت مدیریت در طول ۹۰ روز مستمر با حضور ۳۳۲ گروه شامل ۸۲۵ نفر با ۱۶۱ خودرو و ۱۳ موتورسیکلت انجام می‌شود که تا چهارم دی ادامه دارد.

 

خراسان رضوی ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع، ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.