سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نساجی، فولاد و مجتمع دامپروری سه طرح بزرگی که به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دور دوم سفررییس جمهور به استان سه طرح بزرگ (مگاطرح) از جمله نساجی، فولاد و مجتمع دامپروری در استان توسعه می‌‎یابد.

محمد کاظم منزوی گفت: در دور دوم سفر رییس جمهور به استان طرح توسعه مگاپروژه نساجی حجاب با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون یور بهره‌برداری خواهد شد که در این طرح خط تولید ۱۰ میلیون مترمربعی به ۱۶ میلیون مترمربعی افزایش خواهد یافت و هم‌اکنون ماشین‌آلات طرح توسعه این کارخانه نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان، آیت‌الله رییسی از این طرح بازدید کرد، گفت: طرح توسعه خط ۱۶ میلیون مترمربع به ۲۶ میلیون مترمربعی نیز تامین ارز شده و سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:مگاپروژه نورود سرد فولاد زرین در قطب صنعتی شهرکرد نیز آماده بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از این طرح زنجیره فولاد تکمیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


وی به تامین مالی طرح گالوانیزه ۲ شرکت ورق چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این طرح در سفر هیات دولت به استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ‌زنی خواهد شد و خط تولید گالوانیزه تخصصی خودرو با اشتغال خوب و سرمایه‌گذاری جدید اجرا خواهد شد.

منزوی به طرح توسعه صنایع شیرخشک نوزاد اشاره کرد و گفت: هفت طرح برای توسه این صنایع در استان تعریف شده است که در محوطه شرکت شیر خشک نوزاد پگاه این طرح‌ها اجرا خواهد شد که طرح افزایش دریافت شیر به طور تقریبی سه برابر، همچنین تامین کَره، احداث سردخانه، طرح تخصصی شیر نوزاد مایع در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی بالای دارد و از منابع شرکت شیر خشک نوزاد درحال اقدام است.

به گفته وی، ۲ طرح ویژه در کنار شرکت شیرخشک از جمله تولید روغن و همچنین تولید کارتن در جونقان در دست اجراست که طرح توجیهی این طرح‌ها آماده شده است و زمین واگذار شده و امید است در مباحث تامین مالی سریع اقدام شود تا عملیات اجرای این طرح‌ها آغاز شود.

معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در این سفر طرح پیشران احداث دامداری سه هزار راسی دشت زرین شهرستان کوهرنگ با حضور سرمایه‌گذاری شستا کلنگ‌زنی خواهد شد که این واحد دامداری بزرگ که بیش از هشت هزار میلیاردریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد و ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به جلسات اختصاصی تیم اقتصادی و روسای تشکل‌های خدماتی، صنفی و صنعتی استان به عنوان نماینده بخش خصوصی و تعدادی از مدیران منتخب واحد‌های تولیدی با معاون اجرایی رییس‌جمهور افزود: در این جلسات مشکلات بخش خصوصی در بخش تولید، ورود هلدینگ صنعتی و سرمایه‌گذاری به استان بحث‌های مفصلی انجام شد.

به گفته وی، در بخش گردشگری نیز امید است تفاهمنامه‌ای در خصوص استقرار هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت اقلیم استان گفت: جسات رفع موانع تولید استان برگزار شد و مقرر شدبا توجه به شرایط اقلیمی ویژه که استان دارد در بحث صدور مجوز برنامه ریزی بهتری انجام شود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.