سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام اوکراینی: وضعیت میدان جنگ پیچیده است

فرمانده کل ارتش اوکراین در تماس تلفنی با مقام آمریکایی وضعیت میدان جنگ را پیچیده خواند.

 والری زالوژنی، فرمانده کل اوکراین که در ۱ نوامبر در مصاحبه‌ای گفته بود ضدحمله کی یف به بن بست رسیده است‌، امروز با فرمانده آمریکایی تماس تلفنی گرفت.

براساس گزارش اسپوتنیک،  والری زالوژنی با ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و طی آن وضعیت در منطقه جنگی را پیچیده، اما تحت کنترل توصیف کرد.

زالوژنی در کانال تلگرامی خود نوشت: ما همچنین در مورد برنامه‌های خود برای فصل زمستان صحبت کردیم و به طور جداگانه به نیاز‌های فوری ارتش اوکراین پرداختیم. اول از همه، ما در مورد نارنجک، تجهیزات دفاع هوایی و پهپاد، مسائل آموزش سربازان خود و بازیابی توان رزمی صحبت کردیم. 

بر اساس گزارشی که در ماه نوامبر در اکونومیست منتشر شد، مقامات آمریکایی تخمین می‌زنند که نیرو‌های مسلح اوکراین در جریان درگیری متحمل ۷۰ هزار کشته و ۱۲۰ هزار زخمی شده اند. در ماه اوت نیز نیویورک تایمز با استناد به برآورد‌های مقامات و تحلیلگران غربی نوشت که تلفات ارتش اوکراین از ۱۵۰۰۰۰ سرباز کشته و زخمی فراتر رفته است.

ضد حمله اوکراین در ۴ ژوئن آغاز شد. کی‌یف تیپ‌هایی را که توسط مربیان ناتو آموزش دیده بودند و با تجهیزات غربی مسلح شده بودند را به نبرد فرستاد. سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که فشار‌های کی‌یف شکست خورده و اوکراین متحمل تلفات سنگینی در جریان ضد حمله خود شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.