سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم ۳۰۰ دستگاه اتوبوس کمبود دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اینکه برای تسهیل حمل و نقل عمومی در قم به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم، گفت: امروز تنها ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی قم فعال است.

سید محمد حسین دهناد روز سه‌شنبه در سلسله نشست‌های خدمت مسجد محور و منطقه‌ای که در مسجد محمدیه خیابان باجک برگزار شد،عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله و معضل در بحث حمل و نقل قم کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: سال گذشته در شورای اسلامی شهر ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس تخصیص دادیم که با این اعتبار ۵۰ دستگاه خریداری شد، امسال نیز ۱۶۰ میلیارد تومان برای این منظور بودجه اختصاص دادیم.

دهناد با اشاره به اینکه فاز نخست خط a متروی قم به طول ۶ کیلومتر تنها نیازمند واگن است تا به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: در منوریل نیز باتوجه به رویکرد دولت سیزدهم امیدواریم بهترین تصمیم برای منوریل گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تعدادی پارکینگ در سطح منطقه یک در دست احداث است، عنوان کرد: اصلی‌ترین پروژه‌های مرتبط با حمل و نقل ترافیک احداث تقاطع، تکمیل معابر و ... است.

دهناد با بیان اینکه یک راهکار، ادامه منوریل تا شهرک پردیسان است، تصریح کرد: برای اتخاذ تصمیم مناسب، در شورای اسلامی شهر قم مشاور گرفته شده است و شورای ششم تلاش دارد پس از تکمیل مطالعات، بهترین تصمیم را بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید نقاطی که تقاضای سفر بیش‌تری دارند، بازنگری شود، یادآور شد: بنای دولت سیزدهم تعیین و تکلیف منوریل است.

دهناد در پاسخ به پرسشی درخصوص حفاری مجدد خیابان‌های آسفالت شده، بیان کرد: باتوجه به اینکه قیمت قیر افزایش داشته است حساسیت‌هایی برای اجرای آسفالت به وجود آمده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تلاش ما بر این است که طول عمر آسفالت‌ها با انتخاب نوع مصالح بیش‌تر باشد، عنوان کرد: شهرداری پیش از آسفالت معابر به تمام دستگاه‌های حفار مانند شرکت آب، برق، گاز و... اطلاع می‌دهد، ولی بعضا به دلیل تعویض انشعابات حفاری مجدد انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه حل این مسئله نیازمند همکاری بیش‌تر دستگاه‌های حفار است،بیان کرد: تلاش ما بر این است که زیرساخت‌های شهری طول عمر بیش‌تری داشته باشند.

گفتنی است براساس آمار‌های اعلام شده از سوی مسئولین مدیریت شهری قم، روزانه افزون بر ۲ میلیون سفر در این شهر انجام می‌شود و همچنین طبق آمار و اطلاعات استان، استفاده از خودرو‌های شخصی طی ۱۰ سال گذشته ۳ برابر شده است، اما برنامه ریزی‌های شهری قم به سمتی حرکت می‌کند که با افزایش تعداد ناوگان عمومی، هر فرد بتواند با حداکثر ۴۰۰ متر پیاده روی به ایستگاه اتوبوس دسترسی پیدا کند.

در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی از این میزان سفر کمتر از ۲۰ درصد برآورد می‌شود و طبق ارزیابی و نظر کارشناسان این حوزه، باید دست کم ۳۰۰ اتوبوس در کلانشهر قم فعالیت داشته باشند تا کمبود ناوگان در خطوط پرتقاضا تامین شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.