سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیران سلامت زنجان در پویش غربالگری فشار خون و دیابت شرکت می‌کنند

سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در طرح ملی غربالگری فشار خون و دیابت از ظرفیت داوطلبان سلامت و سفیران خانوار در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی به جامعه هدف در خصوص مشارکت مطلوب در این پویش استفاده می شود.

نادیا رزاقی سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون باتوجه به افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر به دلیل سبک زندگی ناسالم، در راستای کاهش مرگ و میر و ناتوانی در اثر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا آغاز شده است.

وی اظهار داشت: این پویش تلاش دارد با افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به شناسایی پیامدها، عوارض این بیماری ها و عوامل خطر این مهم را به شکل مطلوبی انجام دهد.

سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: برای پیشبرد بهتر این برنامه، سفیران سلامت خانوار، داوطلبان سلامت و گروه های خودیار در ارتقای سواد سلامت جامعه نقش آفرین هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از ظرفیت های این بخش بتوان به اهداف تعیین شده پویش جامه عمل پوشاند.

به گفته رزاقی طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا که همزمان با سراسر کشور در این استان از ۲۰ آبان آغاز شده تا ۱۵ دی‌ سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: گروه های هدف این پویش، شهروندان ۱۸سال به بالا و زنان باردار در هر گروه سنی بوده و نکته مهم اینکه لازم است مراجعه کنندگان کارت ملی یا شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

رزاقی گفت:‌ در این طرح، آموزش‌های اصلاح سبک زندگی سالم به جامعه هدف از طریق بروشورهای مختلف آموزشی ارائه خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.