سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلاف در میان اروپایی‌ها پیرامون تصویب بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین

مقامات دیپلماتیک می‌گویند کشور‌های اروپایی در زمینه تصویب کمک نظامی ۲۰ میلیارد یورویی به اوکراین اختلاف دارند.

پس از آنکه قانونگذاران جمهوریخواه در روند تصویب بسته‌های کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین برای جنگ با روسیه سنگ اندازی کردند، اکنون دیگر متحدان واشنگتن نیز در تخصیص کمک‌های مالی به کی یف دچار تردید شده اند. اروپایی‌ها از جمله این کشور‌ها هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع دیپلماتیک امروز (دوشنبه) اعلام کردند برنامه اتحادیه اروپا به منظور تخصیص بودجه کمک‌های نظامی به ارزش ۲۰ میلیارد یورو به اوکراین با مقاومت برخی از کشور‌های عضو همراه شده و این خطر وجود دارد که به تصویب نرسد. 

این طرح را جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه مطرح ساخت که براساس آن بروکسل به مدت ۴ سال، سالانه ۵ میلیارد یورو برای تقویت نظامی اوکراین به این کشور اختصاص دهد. 

با این وجود، درحالی که قرار است فردا وزرای دفاع کشور‌های اروپایی درباره این طرح به رایزنی بپردازند، دیپلمات‌ها می‌گویند برخی کشور‌های اروپایی از جمله آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا نگرانی خود را از تخصیص چنین مبالغ هنگفتی از سالیان قبل به کی یف اعلام کرده اند. 

براساس داده‌های آماری، اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون ۲۵ میلیارد یورو بسته‌های کمک‌های تسلیحاتی به کی یف اختصاص داده اند. 

یک دیپلمات آگاه که نخواست نامش فاش شود درباره این بسته حمایتی اعلام کرد: من نمی‌خواهم بگویم طرح حمایتی جدید از اوکراین نابود شده است. با این حال علارغم اختلافات پیشرفت در این موضوع نیز می‌تواند رخ دهد. آلمان در این زمینه سوالات زیادی را مطرح ساخته و حق هم دارد، زیرا صحبت درباره میزان زیادی پول است. 

رایزنی‌ها پیرامون کمک‌های نظامی جدید اتحادیه اروپا به اوکراین درحالی مطرح می‌شود که این اتحادیه به دنبال تصویب کمک‌های مالی اقتصادی جدید به اوکراین به ارزش ۵۰ میلیارد یورو است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.