سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵ هکتار از زمینهای دولتی متصرفی در خراسان رضوی شناسایی شد

رییس اداره واگذاری اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۲۵ هکتار از زمینهای دولتی متصرف شده در استان در راستای اجرای آیین نامه بند "ک" تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شناسایی و برای متصرفان هزار و ۶۸۹ پرونده حقوقی تشکیل شد.

حسین ناطق روز دوشنبه گفت: پس از ابلاغ این آیین نامه اجرایی در خصوص اراضی تصرفی، آن دسته از اراضی مسکونی که در مالکیت دولت و قبل از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۴ بر اساس طرح‌های مصوب شهری دارای بنای احداثی و یا در حال بهره برداری بودند، برای آنان تا پایان سال ۱۴۰۱ (زمان پایان آیین نامه مذکور) در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پرونده حقوقی تشکیل شد که هم اینک این پرونده‌ها در مرحله واگذاری، تایید هیات نمایندگی استان، کارشناسی و ابلاغ وجه است.

رییس اداره واگذاری اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:بیشترین تعداد آمار تشکیل پرونده‌ها در زمینه دستورالعمل مزبور مربوط به شهر‌های سبزوار، تایباد، قوچان و مشهد است.

ناطق افزود:همچنین با توجه به دستور العمل اجرایی بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، آن دسته از افرادی که در اجرای این آیین نامه از اراضی مسکونی متعلق به دولت در سکونتگاه‌های غیر رسمی قبل از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۴ بر اساس طرح‌های مصوب شهری اقدام به ساخت بنا کرده بودند و یا در حال بهره برداری از آن بودند می‌توانند به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و در مشهد به اداره کل راه و شهرسازی (اداره واگذاری) برای بهره مندی از دستورالعمل یاد شده جهت تشکیل پرونده مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان در خصوص سایر اراضی از جمله زمین‌های تجاری و خدماتی می‌توانند با ارایه درخواست و مراجعه به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مشهد تقاضای خود را ثبت و به نرخ کارشناسی روز اراضی را دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.