سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب و استقرار یک دستگاه هود بیولوژیک کلاس ۳ در آزمایشگاه مرجع بهداشت استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از خرید نصب و استقرار یک دستگاه هود بیولوژیک کلاس ۳ در آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت خبر داد.

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : از همان ابتدای شناسایی و استقرار پشه آئدس مهاجم در استان ، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دنبال کسب مجوزهای لازم جهت انجام آزمایشات تشخیصی آربو ویروسها از جمله تب دنگی در استان بوده است که با وجود توانمندی فنی در آزمایشگاه مرجع و همچنین پیگیری های لازم به عنوان تنها آزمایشگاه همکار کشوری در تشخیص بیماری تب دنگی در کنار انستیتو پاستور ایران معرفی و مجوز لازم را دریافت نموده است که می بایست شرایط ایمنی لازم را در این آزمایشگاه فراهم نماید.

او گفت :،یکی از تجهیزات مهم و اساسی جهت انجام آزمایشات تشخیصی ویروس تب دنگی ، وجود هود بیولوژیک با ضریب ایمنی بالا می باشد که جهت برقراری نظام ایمنی در آزمایشگاه لازم و ضروری است .

معاون بهداشتی  گفت :هدف از برقراری سیستم ایمنی در آزمایشگاه فراهم ساختن شرایط محیط کار به صورتی است که همه کارکنان بتوانند تحت آن شرایط با حداکثر ایمنی ممکن به کار بپردازند و آسیب نبینند .

دکتر ذاکری گفت : از آنجاکه کار کردن و تماس با پاتوژنها و ویروسها میتواند مخاطرات بسیاری را برای کارکنان محیط آزمایشگاه ، جامعه و حتی خود نمونه از طریق آلودگی های زیست محیطی داشته باشد ، وجود تجهیزات با ایمنی متناسب با هر سطح کاری از ضروریات بوده و همواره مد نظر این معاونت قرار داشته است . با استفاده از این هود تماس کارکنان و محیط با نمونه به حداقل رسیده و محفظه ای بسته و ایمن در برابر آئروسل ها ایجاد میکند 

لذا در همین راستا و با پیگیری های فراوان ، معاونت بهداشتی موفق به خرید و نصب دستگاه هود کلاس III با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در آزمایشگاه مرجع بهداشت استان گردید .  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.