سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضای مجازی برای متخلفین محیط زیستی نا امن می‌شود                   

 جرائم زیست محیطی در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا به طور ویژه و تخصصی رصد می‌شود.        

 باتوجه نگرانی فعالان محیط زیست در خصوص گسترش جرائم محیط زیستی در فضای مجازی و کوچ برخی مجرمان و متخلفین این حوزه به عرصه مذکور، طی تفاهم نامه‌ای که توسط اداره حفاظت محیط زیست و پلیس فتای این شهرستان صورت پذیرفت، از این پس کلیه فعالیت‌های آسیب رسان به محیط زیست مورد رصد و پایش ویژه قرار خواهد گرفت.

 مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این خصوص  گفت:  برابر با بند م صدو بیست و سومین کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی فهرست جرایم محیط زیستی به این عنواین افزوده گشته است.                                                 

او افزود: مواردی از قبیل خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری و گیاهی، نگهداری غیرمجاز حیات وحش، تکثیر و پرورش غیرمجاز حیات وحش، حیوان‌آزاری، خرید و فروش غیرمجاز سلاح و مهمات و ادوات شکار و صید در فضای مجازی جرم محسوب شده و پس از شناسایی متخلفان به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

امیر عالم زاده انصاری رییس پلیس فتای شهرستان دزفول نیز در این دیدار با اشاره به سو استفاده از گستردگی و خلا موجود در فضای مجازی اهمیت مقابله با مجرمان سایبری را بعنوان تامین بخشی از سلامت و امنیت روانی جامعه تلقی نمود و متخلفان محیط زیستی را نیز از جمله اخلالگران این حوزه دانست.                                                    

او  افزود: کارشناسان تیز بین پلیس فتا از این پس با رصد شبانه روزی و استفاده از شگرد‌های ویژه برخورد با شکارچیان غیر مجاز و عرضه کنندگان هر گونه آلات و ادوات غیر مجاز و نیز خدمات مربوطه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.