سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۶ هزار نفر در جشنواره قصه‌گویی نام‌نویسی کردند

رییس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس رصد سامانه ثبت نام قصه‌گویی جشنواره امسال، ۱۶ هزار و هفت نفر اقدام به نام‌نویسی کرده اند.

وحید خسروی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: از مهمترین بخش‌های امسال این جشنواره می‌توان به بخش آئینی سنتی، کلاسیک و مدرن، اشاره و ۹۰ ثانیه‌ای اشاره کرد.

وی افزود: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی پذیرای قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، کسب‌وکار و کارآفرینی، نامداران و اسطوره‌ها است ضمن این که شرکت‌کنندگان می‌توانند در زمینه‌های آزاد نیز قصه‌‍‌های خود را مطرح کنند.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: تاثیر قصه گویی در جامعه قابل کتمان نیست و با زبان و بیان شیرین سبب پند‌ها و اندرز‌های فراوانی به مخاطبین می‌شود بدون این که بخواهد به شکل مستقیم و نصیحت‌گرا ورودی به افکار جامعه هدف داشته باشد.

خسروی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم گاهی با زبان قصه با پیامبر (ص) و برای ارتباط بهتر با بندگانش صحبت کرده که نشان از اهمیت و تاثیرگذاری قصه بر جامعه مخاطب است.

رییس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: با وجود این که دنیای تکنولوژی امروز به راحتی کودکان و نوجوانان را در اختیار گرفته، اما قصه و قصه گویی همچنان جایگاهش حفظ شده و مخاطبین خاص خود را دارد.

وی گفت: نمی‌توان تخمین زد که چه تعداد مخاطب پای قصه گو‌ها هستند به این دلیل که از فضای شبکه‌های مختلف اجتماعی داخلی و خارجی قصه‌ها تعریف می‌شود و به سختی قادر هستیم حتی در تخمین عدد شنوندگان قصه را حدس بزنیم.

خسروی یادآور شد: با قصه گویی نیاز نسل‌ها به تعالیم مذهبی و روانشناختی برطرف شده و وقتی با زبان شیرین قصه و به شکل غیرمستقیم مطالبی به کودک و نوجوان گفته می‌شود طبیعی است که میزان گیرایی آن بیشتر است.

رییس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: در زمان برگزاری این جشنواره، قصه گویانی به مدارس شهر‌ها رفته تا دانش آموزان را با زوایای مختلف قصه‌ها و تاثیرگذاری مثبت بر رشد شخصیت آن‌ها آگاه سازند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص انتخاب قصه گویان در مراحل بعدی این جشنواره این است که در مراکز عمومی مانند بیمارستان‌ها مدارس و خانه سالمندان و سایر فضا‌های عمومی اجرا داشته باشند.

خسروی بیان کرد: آموزش و پرورش نسبت به اجرای قصه گویی در مدارس حمایت و همراهی خوبی با کانون پرورش فکری دارد.

رییس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: قصه و قصه گویی زمانی تاثیرگذار است که از دل برآید و در نتیجه افرادی وارد این عرصه می‌شوند که عاشق این کار هستند.

وی بیان کرد: اگر نتوانیم با نسل امروز در شاخص‌های مختلف به شکل مستقیم ارتباط بگیریم، محکوم به شکست هستیم کما این که ارتباط نسل امروز فرامرزی بوده و در صورتی که در داخل مرز‌ها از خانه تا مدرسه و جامعه ارتباط گیری موفقی با آن‌ها انجام شود حاضر نمی‌شوند خواسته هایش را از خارج از مرز‌ها دنبال کنند.

خسروی قصه گویی را زنده و پویا دانست که با آیین و سنن و روحیات مخاطب آشنایی دارد و می‌تواند آن‌ها را در مسیر مناسب تربیتی و پرورشی قرار دهد.

رییس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: بوشهر سالهاست به عنوان برترین استان در بخش قصه گویی فعال است که میزبانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی نیز بر این مبنا بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.