سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوزه صنعت با چالش تغییر مکرر مدیران دولتی روبرو است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حوزه صنعت اکنون با چالش تغییر متعدد و مکرر مدیران دولتی در این حوزه مواجه است، چرا باید مدیری انتخاب شود که ویژگی ها و شایستگی لازم را نداشته باشد که بعد مجبور به تغییر آن شویم.

فیروز ابراهیمی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت یکصدمین سال فعال استاندارد و روز ملی کیفیت گفت: انتخاب مدیران اقتصادی در کشور مانند سایر مقولات باید مطابق با شاخصه های استاندارد در حوزه انتخاب مدیران همچون توانمندی و تخصص مرتبط انجام شود.

این فعال اقتصادی از موازی کاری ها در حوزه ادارات استاندارد، غذا و دارو انتقاد و بیان کرد: لازم است با هم افزایی و حذف اقدامات تکراری از مشکلات بخش خصوصی در این بخش استفاده شود.

ابراهیمی فربه شدن دولت را از مشکلات بخش دولتی دانست و گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد بودجه دولت برای مصارف جاری صرف می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون برخی از اقدامات اداره استاندارد قابلیت برون سپاری دارد و برای تسهیل در خدمات، این کوچک سازی و برون سپاری لازم است.

استاندارد سازی و ارتقای کیفیت

فرماندار مشهد نیز در این همایش با بیان اینکه از رویکرد مهم ملی استاندارد سازی در کشور، ۱۰۰ سال می گذرد، گفت: وقتی این مهم را جشن می گیریم به معنی ارتقا صنعت و تولید و ارج نهادن به این مقولات است.

محسن داوری افزود: وقتی ما به کیفیت ارج می نهیم یعنی برای ارتقا شاخص های انقلاب تلاش می کنیم ، مگر می شود مدعی انقلاب برای ظهور منجی عالم بشریت باشیم اما حرف اول در سایر حوزه ها را در دنیا نزنیم؟

وی ادامه داد: استاندارد سازی یکی از مولفه هایی است که نشان می دهد ما حرف و سخن فراگیر و جهانی داریم.

فرماندار مشهد تصریح کرد: اگر نقدی بر رویه استانداردسازی وجود دارد بر نحوه عملکرد ما و تصدی گری دولت مربوط است، در حالیکه دولت نباید تصدی گری کند به خصوص در کشورمان که پایه حکومت مردم هستند و امور باید با مشارکت مردمی اجرا و نهادینه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.