سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حاج شیرعلی رحمانی

مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز ۷۰ درصد شهید حاج شیرعلی رحمانی در ایلام برگزار شد.

با حضور مردم و جمعی از مسئولان استانی مراسم تشییع پیکر جانباز شهید حاج شیرعلی رحمانی از میدان شهدا به سمت سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان در ایلام برگزار شد.

جانباز شهید رحمانی سال ۱۳۳۴ خورشیدی در یکی از روستا‌های بخش بولی از توابع چوار دیده به جهان گشود و سپس در همان دوران کودکی همراه با خانواده اش عازم کشور عراق شد و در پنج سالگی پدرش را از دست داد.

دوران کودکی و جوانی این شهید در عراق سپری شد و سپس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وی بار دیگر همراه با خانواده اش راهی ایران شد و با شروع جنگ تحمیلی با ۲۷ سال سن، رفتن به جبهه‌های جنگ و رزم و پیکار با صدامیان آرامش را از آنها ربود.

شهید رحمانی هرچند سال ۶۱ و همزمان با بازپس گیری خرمشهر رخت دامادی بر تن کرد، اما ازدواجش وی را از جبهه‌ها باز نداشت و در همان سال‌های اولیه جنگ تحمیلی به کرات مجروح شد، اما هر بار راسخ‌تر از گذشته عازم خطوط مقدم جبهه‌ها می‌شد.

وی در همان سال اول زندگی مشترکش در حالی که چشم انتظار تولد اولین فرزندش بود، اما جراحت سنگین در خطوط مقدم جبهه باعث نابینایی هر ۲ چشم و قطع یک دست و یک پا وی شد و بیش از چهار دهه شهید زنده نام گرفت.

حاج شیرعلی رحمانی که در سال ۱۳۶۱ به مقام جانبازی نائل آمد پس از ۴ دهه تحمل درد و رنج به یاران شهیدش پیوست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.