سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ چالش پیش روی رژیم صهیونیستی در هفته ششم جنگ علیه غزه

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با شش چالش همزمان سیاسی، عملیاتی و اقتصادی مواجه است.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» در مقاله‌ای به قلم یوآو لیمور، تحلیلگر مسائل نظامی به ۶ چالش همزمان پرداخته که رژیم صهیونیستی در هفته ششم جنگ علیه غزه با آن مواجه است و باید با آن‌ها مقابله کند.

چالش شمال

به گفته لیمور یکی از این چالش‌ها جلوگیری از گسترش جنگ به عرصه‌های دیگر است؛ به گونه‌ای که در جبهه شمال حزب‌الله در واقع جنگی به راه نمی‌اندازد، اما چالش از جهت آن پیوسته در حال گسترش است.

او می‌گوید: ارتش اسرائیل باید بازدارندگی خود را حفظ کرده و از تشدید تنش در چند جبهه جلوگیری کند تا بتواند بر غزه تمرکز داشته باشد.

چالش کرانه باختری

چالش دوم تحولات در کرانه باختری است، جایی که ناآرامی‌ها در همبستگی با غزه در حال افزایش است؛ بنابراین، اسرائیل باید به شدت مراقب باشد تا اطمینان حاصل شود که این منطقه شعله ور نمی‌شود.

چالش اسرا

چالش سوم، مسئله اسرای صهیونیست نزد مقاومت در غزه است. لیمور در این رابطه می‌گوید: تمام وقت برای یک معامله بزرگ یعنی ۸۰ تا ۱۰۰ اسیر در ازای آتش بس چند روزه، تماس برقرار می‌شود، اما احتمال دستیابی به این امر تا شب گذشته در حد متوسط بوده است.

لیمور اضافه کرد: رهبری سیاسی-امنیتی اسرائیل باید هر شب به خواب رفته و هر روز صبح با تصاویر ۲۳۹ اسیر در مقابل چشمان خود بیدار شود. می‌توان حدس زد که تلاش عملیاتی یا دیپلماتیک برای پیشبرد این موضوع در حال انجام است، اما به زودی باید نتایجی نیز ارائه شود.

چالش دیپلماتیک

در مورد چالش چهارم، لیمور توضیح داد که این یک چالش دیپلماتیک است و هدف آن ایجاد مشروعیت برای ادامه جنگ است. درست است که اکثر دولت‌ها در غرب و بعضا منطقه به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهند، اما آن‌ها نیز با پرسش‌ها و انتقادات فزاینده در افکار عمومی‌شان روبه رو هستند.

چالش اقتصادی

طبق نظر این تحلیلگر نظامی، چالش پنجم مربوط به ثبات اقتصادی است. موضوعی که برای ادامه جنگ بسیار مهم است؛ به ویژه آنکه تخلیه شهرک‌ها هزینه سنگینی برای اسرائیل به بار آورده است. به عنوان مثال بازسازی شهرکی که عملیات طوفان الاقصی در آن رخ داد به بیش از ۷ میلیون شکل نیاز دارد، اما تاکنون فقط دو میلیون آن تأمین شده است.

چالش رسانه‌ای

به گفته لیمور چالش ششم، چالش رسانه‌ای است؛ به گونه‌ای که اسرائیل در این زمینه با ضعف روبه رو بوده و طی یک سال گذشته نتوانسته در آن پیروز شود و اکنون نیازمند جذب فوری مغز‌ها و شرکت‌های متخصص در این زمینه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
اسرائیل هیچ چالشی ندارد وقتی که اعراب حاضر به ندادن سوخت به رژیم صهیونیستی نیستند امارات بحرین و....ترکیه مصر و...
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
صهیونها درپی تکمیل بودجه برای بارسازی شهرکهاشان هستند بعد اسم کشتار خودشان را جنگ میگذارند! قصابی ملتی که استکبار و سازش پیشگان مرغوب متطقه اجازه مسلح شدنشان را نمیدهتد که جنگ نیست .
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
نتانیاگُه مرگ بر تو
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
آمریکا خیلی دوست داره جنگ درست کنه !!!یه جا با اوکراین یه جا با تایوان و جای دیگه باسراییل....سیاست مدارها حواسشان باشد
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر دلقک صهیونیستی . حرومی
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
امیدوارم هر چه زودتر اسرائیل نابود بشه
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
فعلا که دست بالا را داره
سرباز گمنام
۱۴:۰۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
اسرائیل تاکنون هیچ دستاوردی نداشته جز کشتن کودکان و زنان بی گناه پس هیچ دست بالاتری نداره. اسرائیل رو به زوال است حتی اگر تمامی مردم غزه را شهید کند. این موضوع را بعدا خواهید فهمید.