سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ هزار قرص نان از طریق ۱۶ کارت هدیه خریداری شده بود

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد گفت: سهمیه آرد یارانه‌ای نانوای متخلف زاهدانی قطع و پرونده به سازمان تعزیرات ارجاع شد.

مسعود امرالهی، سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه پیگیری گفت: در راستای طرح نظارتی که از ابتدای آبان ماه امسال در سراسر کشور  گذاشتیم سعی کردیم نظارت‌های خود را در این بخش تقویت کنیم.  طبق بررسی ها‌یی که از طریق سامانه انجام دادیم مشخص شد که در شهر زاهدان  یک نانوایی در بازه زمانی سه ماهه ۱۴ هزار قرص نان خارج از شبکه  توسط ۱۶ عدد کارت هدیه و ۶ عدد کارت اعتباری خریداری کرده و  شخص متصدی از طریق این کارت‌ها ۱۴ هزار قرص نان خارج از شبکه توزیع کرده بود.

به گفته وی "با بازرسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد که این اقدامات باعث معطل ماندن مردم در صف بیش از ۵ دقیقه شده است و این اقدام باعث شد که با واحد صنفی متخلف برخورد شود و پرونده به سازمان حکومتی ارجاع داده شده و طی این بازه زمانی یارانه کمک هزینه‌ای که در طی پایان شبانه روز به نانوایان واریز می‌شود را برای این واحد صنفی قطع کردیم.

وی گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که این نان‌ها به سمت دامداری‌ها با خشک شدن  نان‌ها می‌رود و بازرسان برخورد لازم را خواهند کرد و این طرح را تشدید خواهیم کرد و بازرسان رصد خود را در این زمینه افزایش خواهند داد.این نان‌ها خارج‌ها از شبکه توزیع شده و به دست مردم رسیده است و نانوا در محلی آن را دپو می‌کرد و کارت هوشمند شبکه  این موضوع را پیگیری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۱:۴۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
فقط زورتون به نانوا جماعت که بدبخت ترین افراد زمین هستن میرسه ..حالا نانواها شدن دزد و مسئولین معصوم..تو اوج گرما کنار تنور کار کردن و عرق ریختن ..تو اوج کرونا که همه شغل ها تعطیل بودن و از ترس بیرون نمیومدن این نانوا ها بودن که سر کار بودن ..حالا ما شدیم دزد ..ماانسانهای منطقی ،باانصاف وحسابدان هستیم وقتی به این هم فکرکنیم که درشرایطی که بعدازعیدکلیه اصناف مانندشیرینی فروش،غذاخوری،قصاب ومثلا سوپرمارکت ازقنادی وگوشت وبرنج وانواع لبنیات گرفته تا بیسکویت وکاغذدستمالی راگرانتر میفروشند وحرفشان این هست که مواداولیه یاخریدخودمان گرانترشده که ماهم افزایش قیمت داده ایم والبته حق هم میگویند واصول شرعی کاسبی هم این هست که هرچه راگرانترخریدی با رعایت سودمنصفانه گرانترهم بفروشی،
غرزب
۱۱:۲۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
هیچ نظارتی برنانواییانیست نانوایی که در روستاهست کسی خبرنداره اردازادمیفروشن نان گران میدن به مسولین میگیم نمیان بازرسی
ناشناس
۰۶:۱۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
نظارت جواب نمی دهد، یارانه اگر برای مردم است مستقیما به خود مردم که بالغ ،عاقل، رشید و هوشمند هستند دهید و آنها را در خرید کالا های اساسی که نان هم یکی از آنهاست آزاد گذاشته، آنگاه خواهید دید ریشه فساد از بین می رود، هر کس به اندازه نیاز نان خرید می کند، صف در نانوایی کوتاه، کیفیت نان خوب، ضایعات نان کم، احتیاج به دستگاه نظارتی کم می شود و همه احساس رضایت خواهند کرد.
احمد
۱۹:۰۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
نان باید به نرخ روز باشد
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
چرا محدودیت خرید روزانه یا ماهانه با کد ملی بر روی کارتخوانهای جدید اعمال نمی کنید تا این تخلفات روی ندهد آیا این کارتخوانها این توانایی را ندارند اگر ندارند یعنی این طرح غیر قابل احرا است باید فکر دیگری کرد
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
واگذار میکنیم کسی را توان اداره کشور را نداره مردم را از دین و اعتقادات مذهبی متنفر کردهالحجر
ذَرْهُمْ يَأْكُلُوا وَيَتَمَتَّعُوا وَيُلْهِهِمُ الْأَمَلُ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ
(ﺍﻯ ﺭﺳﻮﻝ ﻣﺎ) ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ (ﻟﺠﻮﺝ) ﺭﺍ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﻭ ﻟﺬﺍﺕ ﺣﻴﻮﺍﻧﻰ ﺳﺮﮔﺮم ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺁﻣﺎﻝ ﻭ ﺍﻭﻫﺎم ﺩﻧﻴﻮﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻏﺎﻓﻞ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ، ﭘﺲ (ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻣﺮﺍﻧﻰ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﺭﺍ) ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻯ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻳﺎﻓﺖ.(3)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
سخنم با مردمی هست که دنبال عدالت هستن تمام اصناف ایران هرساله افزایش قیمت دارن از شهرداری و مالیات و پول برق آب گاز شهریه دانشگاه کرایه خونه بلیط هواپیما و تا اتوبوس تاکسی و تمام مواد غذایی از لبنیات و گوشت مرغ و.... تمامی این ها هر سال افزایش قیمت داشتن بجز نان که الان ۳ ساله نرخ جدید نداشته
من نانوا فقط در بحث نان خودکفا هستم ولی تو تمام این هزینه ها مصرف کننده هستن
و روزی ۸۰۰به شاطر
روزی ۳۰۰برای نان دربیار
و روزی ۳۰۰برای خمیر گیر هزینه میکنم با هزینه ناهار شام صبحونه بیمه
حتی پول گاز و مالیات ها چند برابر شده ولی مردم میگن نان باید به نرخ ۳ ساله پیش باشه
و دولت از جیب کارگر نانوا که از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۱ شب کار می‌کنه یارانه میده به مشتری
و با این هزینه ها نان حتی با آرد مجانی هم سود ندارن و دولت نان وا را مجبور کرده که نان را با ضرر به مردم بده
کدام یک از این مشاغل ایران ۳ ساله نرخ جدید نداشته و به همین قیمت قبل خدمات میده ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
اگه اینحوری چرا جمع نمی کنید یکی تومغازه زعفران میفروشه توکارتخوان نونوایی کارت میکشه یکی فطیر دانش اموزی می فروشه تو کارتخوان نانوا ثبت میکنه
شاهرخ
۱۴:۴۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
یعنی پیدا کردن صاحب کارت هدیه آنقدر برایتان غیر ممکن که باید هی نق بزنید؟ اگر با این همه امکانات باز به دنبال تغییر قیمت نان هستید باید بگویم بهتر اسیت همه این کثافات را از مسئولیت ساقط و برکنار کرد. مگر شما را گماشته اند پول مفت بخورید اگر همه چیز قرار است به نرخ دلاری حساب شود شما برای چه منظوری حقوق می گیرید و تنها کارتان در همه زمینه ها بازار را به هم ریختن است. متاسفانه اینها فقط کارشان این است نق بزنند و دستمزد بی عرضگی بگیرند. همه وزیر وزرا را بریزید بیرون بازرار بار روال خودش تنظیم خواهد شد.
عباس
۱۵:۱۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
صاحب کارت هديه خود نانواست