سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت حقله چاه غیرمجاز در تایباد خراسان رضوی مسدود شد

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز واقع در شرق خراسان رضوی گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون هفت حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان تایباد شناسایی و مسدود شده است.

"علی باب الحکمی" گفت: این تعداد حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده، در روستای "جوزقان" از توابع بخش "میان ولایت" این شهرستان قرار داشته است.

وی ادامه داد: با انسداد این تعداد چاه، سالانه ۴۰ هزار متر مکعب آب ناشی از برداشت غیرمجاز در منابع آبی زیرزمینی این مناطق صرفه جویی می شود.

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز واقع در شرق خراسان رضوی گفت: در این ارتباط هفت پرونده تشکیل و هفت متخلف نیز شناسایی شده اند.

باب الحکمی افزود: همچنین از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز دیگر در ۲ شهرستان تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شد که با انسداد آنها سالانه ۲۲۵ هزار متر مکعب آب از برداشت غیرمجاز منابع آبی زیرزمینی این مناطق صرفه جویی را درپی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: هم اکنون ۵۰ درصد از صاحبان چاههای کشاورزی تایباد الگوی مصرف و میزان برداشت آب را رعایت می کنند.

باب الحکمی به بازدید از منابع آلاینده تایباد شامل، زباله گاه‌های شهری، روستایی و صنعتی اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ مورد بازدید از آلاینده های این شهرستان انجام شده که ۲۰ مورد تخلف شناسایی و به دستگاههای متولی اخطار داده شده است.

او با اشاره به این که خشکسالیهای چند سال اخیر وضعیت دشتهای این شهرستان ها را در حالت بحرانی قرار داده است ادامه داد: هم اکنون ۹۵ درصد چاههای کشاورزی شهرستانهای تایباد و باخرز به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده اند.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند. شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.