سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه است/ معاینه فنی وسایل نقلیه دارای آلایندگی باطل می‌شود؟

رئیس پلیس راهور تهران گفت: وسایل نقلیه سنگین مانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها بیشترین نقش در آلایندگی هوای شهر  را دارند.

سرهنگ موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران گفت: به طور  کلی  وسایل نقلیه ۶۰ تا ۷۰ درصد از میزان آلودگی هوای شهر تهران را به خود اختصاص  داده اند و بقیه آلودگی هم مربوط  به آلاینده‌های  ثابت مانند کارخانجات است که در  سطح شهر  تهران و یا محدوده آن وجود دارد.

وی افزود: وسایل نقلیه سنگین مانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها بیشترین نقش  در   آلایندگی شهر  را دارند  و سواری  و موتورسیکلت‌ها بیشترین سهم را در  این آلودگی دارند.   

سرهنگ موسوی پور بیان کرد: پلیس  برابر  با قانون موظف  به برخورد و اعمال قانون خودرو‌هایی است که برگه معاینه فنی ندارند. یعنی  وسایل نقلیه‌ای که فاقد برگه معاینه فنی هستند و این‌ها خودرو‌هایی باشند که نمی‌توانند معاینه فنی  بگیرند و با همان شرایط  آلایندگی  در  سطح شهر  تردد کنند برابر  قانون هوای  پاک و سایر  قوانین پلیس راهور  می‌بایست با آن‌ها برخورد کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: دودزا بودن وسیله نقلیه خیلی  بیشتر از  نداشتن معاینه فنی  در حالت عادی  آلایندگی  ایجاد می‌کند. یکی  از  اقدامات پلیس  راهور  تهران بزرگ که چند ماهی  است شروع شده، ابطال معاینه فنی  وسایل نقلیه دارای  آلایندگی  است. یعنی  وسیله نقلیه برای  اخذ معاینه فنی  مراجعه کرده و حتی آن‌را هم گرفته است و در طی  زمان شرایط  آنرا از دست داده است و توسط  همکاران بنده در  سطح معابر  مشاهده می‌شود و نسبت به ابطال برگه معاینه فنی  خودروی  دودزا اقدام  می‌شود.

وی گفت: این ابطال معاینه فنی  یکی  از  ابتکارات پلیس راهنمایی و رانندگی  تهران بزرگ است که از  شهریور  ماه امسال شروع شده و از  ماه‌ها قبل دسترسی  به سامانه مربوطه انجام شده و از  شهریور  ماه اقدام به ابطال معاینه فنی خودرو‌هایی که شرایط  لازم برای  داشتن معاینه فنی  را از  دست داده اند شده است.

وی  افزود:  همزمان با ابطال معاینه فنی برای راننده وسیله نقلیه پیامکی  ارسال می‌شود. این موضوع کاملا برخط  است و اگر راننده  با این خودرو ترددی  داشته باشد مانند کسی  است که معاینه فنی  ندارد و باید برای  رفع نقص  وسیله نقلیه مراجعه و معاینه فنی  جدید بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
۷۰% مال موتوریاست نه ماشینا