سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترمیم بند‌های خاکی روستای فیض آباد پس از ۴۰ سال

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: بند‌های خاکی روستای فیض آباد با تخصیص اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال ترمیم و تکمیل شدند.

علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی استان و عباسی فرماندار شهرستان راور از محل اجرای بند‌های آبخیزداری روستای فیض آباد و ترمیم سازه‌های احداث شده که طی سیلاب‌های گذشته نقش مهمی در کنترل حجم بالای رسوبات و تغذیه سفره‌های زیر زمینی داشتند بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه‌های تکمیل شده و در حال اجرا قرار گرفتند.

ابوالحسنی طی این بازدید گفت: آب به عنوان اصلی‌ترین عنصر زمین برای حیات محسوب می‌شود و کم آبی از عمده‌ترین مشکلاتی است که کشاورزان و دامداران شهرستان راور با آن مواجه اند که با اجرای پروژه‌های آبخیزداری بخش مهمی از مشکلات این شهرستان در حوضه آب و گرد و غبار برطرف می‌شود.

وی افزود: بند‌های خاکی روستای فیض در دهه ۷۰ احداث  شده و در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال ترمیم و تکمیل شدند.

ابوالحسنی گفت: در حوضه فیض آباد شهرستان راور تعداد ۳ بند سنگ و سیمانی دیگر طراحی و در حال حاضر یک بند سنگ و سیمان با ارتفاع ۷ متر و حجم آبگیری ۲۰۰ هزار مترمکعب و با اعتباری در حدود ۳۵ میلیارد ریال در حال ساخت است و تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیات اجرای یک بند دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: با احداث بند‌های آبخیزداری و اجرای آن حجم قابل توجهی از رواناب و رسوبات حاصل از بارندگی ذخیره خواهد شد که تاثیر قابل توجهی در افزایش آبدهی قنوات پایین دست و تغذیه سفره‌های زیر زمینی خواهد داشت.

در این بازدید مدیرکل منابع طبیعی استان و فرماندار شهرستان راور از سازه سنگ و سیمان روستای گوجهر و گوراب‌های احداث شده در شمال شهرستان که طی بارندگی‌های چند روز اخیر آبگیری شد و نقش مهمی در ایمن سازی شهرستان و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی دارند ،بازدید کردند.

برچسب ها: سیلاب ، منابع طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.