سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرمند مهابادی در زادگاهش به خاک سپرده شد

آیین تشییع پیکر خدر رش احمدی، هنرمند مردمی و محبوب سینما، تلویزیون و تئاتر با حضور اهالی هنر و شهروندان در مهاباد برگزار شد و پیکر این هنرمند در زادگاهش به خاک سپرده شده است.

در آیین تشییع پیکر مرحوم رش احمدی تعداد زیادی از علاقه‌مندان به هنر، تلویزیون و سینما و همچنین برخی مسئولان فرهنگی و هنری حضور داشتند.

رش احمدی یکی از پیشکسوتان محبوب در عرصه نمایش و سریال‌های طنز و کمدی تلویزیون بود که سابقه درخشان و هنر بازیگری‌اش، او را به یکی از چهره‌های محبوب در منطقه تبدیل کرده بود.

هنرمند نام آشنای مهابادی خدر رش‌احمدی، متولد ۱۳۳۶ مهاباد بود؛ او نزدیک بە ۲ دهە با بازی در نقش حەمە بە شهرت رسید و پس از ۶۶ سال روز گذشته به علت بیماری دار فانی وداع گفت.

این هنرمند محبوب فیلم‌های طنز کردی، در سال ١٣٨٩ بر اثر سکتە مغزی زمین‌گیر و توان حرکتی و گفتاری او با دچار اختلال شد. پس از آن دیگر توان نقش آفرینی را بر روی صحنه سینما را نداشت.

«خدر رش‌احمدی» سال ۱۳۵۵ در دوران تحصیل در دانشسرای مهاباد بر اساس علاقه‌ای که به بازیگری و تئاتر داشت، وارد عرصه بازیگری شد و سه دهه از زندگی خود را با دنیای هنر عجین کرد.

او در طول فعالیت هنری خود در بیش از ۱۲۰ فیلم کوتاه و بلند با مفاهیم و موضوعات اجتماعی و طنز ایفای نقش کرده و بازنشسته آموزش و پرورش بود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.