سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه پزشکان بدون مرز درخصوص تداوم حملات به بیمارستان الشفا

سازمان پزشکان بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی شد.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا در نوار غزه در چند ساعت گذشته به طرز چشمگیری تشدید شده است.

به گزارش تله تریدر، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در حال حاضر ما نمی‌توانیم با هیچ یک از کارکنان خود در داخل بیمارستان الشفا تماس بگیریم و به شدت نگران ایمنی بیماران و کادر پزشکی هستیم. سازمان پزشکان بدون مرز خاطرنشان کرد: «ما خواستار توقف فوری حملات به بیمارستان‌ها، حفاظت از امکانات پزشکی، کادر پزشکی و بیماران هستیم. برخی از بیماران در وضعیت بحرانی هستند و قادر به حرکت نیستند».

به طور جداگانه، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی- آنروا (UNRWA) تایید کرد که از آغاز درگیری‌ها در ۷ اکتبر در نوار غزه ۱۰۱ تن از کارکنان سازمان‌های بین المللی کشته و حداقل ۲۷ تن زخمی شده اند و این بالاترین آمار کشته‌های مربوط سازمان ملل و نهاد‌های بین المللی در طی سال‌های گذشته است.

در همین حال مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از آغاز درگیری‌ها در ۷ اکتبر ۱۹۸ تن از کادر درمان به شهادت رسیده اند و ۵۳ آمبولانس تخریب و منهدم شده اند. به گفته این وزارتخانه ۲۱ بیمارستان، ۴۷ مرکز درمانی و ۱۳۵ مرکز بهداشت کاملا از فعالیت خارج شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دیروز اعلام کرد: شمار شهدای بمباران مداوم اسرائیل به ۱۱۰۷۸ نفر رسیده است که بیش از ۴۵۰۰ تن آن‌ها کودک، ۳۰۲۷ زن و ۶۶۸ سالمند هستند، در حالی که بیش از ۲۷۰۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.