سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه ۲۰ مدرسه به‌دلیل فرونشست زمین در استان اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲۰ مدرسه به‌دلیل فرونشست زمین در استان اصفهان تخلیه شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود ۴۰ مدرسه در شهرستان‌های مختلف استان در معرض خطر فرونشست زمین هستند که تاکنون ۲۰ باب از آن‌ها تخلیه شده است.

منصور شیشه فروش افزود: این مدرسه‌ها در اصفهان، پیربکران، برخوار و فلاورجان واقع شده است.

او با بیان اینکه فرونشست زمین به اراضی کشاورزی، اماکن مسکونی و راه‌ها خسارت زیادی وارد می‌کند، ادامه داد: استان اصفهان ۳۵ دشت دارد که از این تعداد ۲۵ دشت دچار فرونشست بین پنج تا ۱۸ سانتی‌متری شده و ۲۹ دشت تحت تاثیر افت سطح آب زیر زمینی قرار گرفته است.

شیشه فروش گفت: مطالعات نشان می‌دهد که دشت‌های بسیاری مانند مورچه خورت، اردستان، دشت مهیار جنوبی، نجف‌آباد، کوهپایه، سِجزی، بادرود کمچه، چادگان، کاشان، میمه، علویجه، کَرون و سمیرم با افت سطح آب زیر زمینی روبه‌رو هستند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان نیز چندی پیش گفت: در مجموع ۴۰ مدرسه استان با ۴۰۸ کلاس بر اثر فرونشست دچار آسیب شده است.

مجید نسیمی افزود: از این تعداد ۹ مدرسه با ۱۰۸ کلاس که در برگیرنده چهار هزار و ۸۳۰ دانش آموز است به‌علت فرونشست به ترمیم و مقاوم سازی نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان خاطرنشان کرد: این مدارس در ناحیه چهار و پنج اصفهان و شهرستان‌های برخوار، فلاورجان و شاهین شهر و میمه قرار دارند.

او همچنین تعداد مدارس خطر آفرین استان را ۹۴ مدرسه با ۷۳۳ کلاس درس اعلام کرد و گفت: از این تعداد برای ۴۶ مدرسه با ۳۵۳ کلاس، دستور تخلیه فوری صادر شده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.