سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یکسان‌سازی نرخ آرد و نان به تخلفات این حوزه پایان می‌دهد

دست اندرکاران بخش کشاورزی می‌گویند علی‌رغم اجرای هوشمندسازی یارانه نان، تخلفات در این حوزه به دلیل اختلاف قیمت گندم با آرد و نهاده‌های تولید هنوز وجود دارد.

از ابتدای آبان‌ماه طرح تشدید نظارت بر عرضه نان، آرد و نانوایی‌ها در کشور توسط بازرسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی با همکاری وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اجرا شد.

همزمان با طرح تشدید نظارت بر عرضه نان، گزارش های متعددی از تخلف و کشف نان خشک و آرد یارانه ای در استان های متعدد اعلام شد به طوریکه در یک واحد مسکونی ۱۲۵ کیسه آرد یارانه‌ای و ۵ هزار قرص نان کشف شد که پدر فردی که اقدام به ذخیره سازی کرده بود، یک واحد نانوایی داشت و خود فرد نانوا بود. همچنین طی یک ماه گذشته فردی که از یک شماره کارت اقدام به خرید ۱۰ هزار قرص نان کرده بود، از طریق سامانه هوشمند شناسایی شد.

در همین رابطه مسعود امراللهی مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: اگر در بازرسی ها با تراکنش غیرمتعارفی روبرو شویم، یارانه‌ای که به نانوایان داده شده است مجدد به دولت عودت می‌دهیم.

امراللهی با اشاره به علت وقوع پدیده خشک کردن نان و فروش در فضای مجازی گفت: ۳ عدد نان بربری برابر با ۱.۲۰۰ گرم نان خشک است و از آنجا که قیمت نان خشک ارزانتر از نهاده‌های دامی است، شاهد چنین تخلفاتی هستیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد می گوید: در چند شب گذشته بازرسان در خراسان رضوی انبار نانی را کشف کردند که از ۶ تا ۸ نانوایی پس از خرید اقدام به خشک کردن نان می‌کردند که حجم نان بسیار گسترده است و در حال جمع بندی آمار هستیم. همچنین استان خراسان رضوی در پاساژی واقع در خیابان سرخس قدیم ۱۱۸ کیسه آرد دولتی کشف شد که بازرسان برخورد لازم را با متخلفان انجام دادند.

امراللهی گفت: پایان ماه آماری از تعداد نانوایی‌های متخلف در هر استان و میزان کشف آرد و نان خشک را اعلام خواهیم کرد.

با توجه به اختلاف چشمگیر قیمت آرد و نان با نرخ واقعی گندم و همچنین قیمت خوراک دام و طیور بدیهی است که در این حوزه تخلف و فساد رخ دهد و مسئولان براین باورند تازمانیکه یکسان سازی نرخ آرد و نان صورت نگیرد، سوء استفاده در این حوزه ادامه دارد.

اصلاح قیمت آرد امری ضروری است

آقای محمدحسین جلالی مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی گفت: بنابر آمار متوسط سرانه سالانه نان به ازای هر نفر ۱۲۰ کیلو است که با خرید تضمینی ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزارتن، کمبودی در تامین آرد نان نداریم.

به گفته او، یکسان سازی نرخ آرد با ۹۰۰ و  ۶۶۵ تومان تاثیری بر کاهش هدررفت و دورریز و فساد در این حوزه ندارد، از این رو نزدیک شدن نرخ آرد و نان به قیمت واقعی و منطقی تنها راهکار حذف رانت و فساد در این حوزه است.

جلالی ادامه داد: تازمانیکه اختلاف قیمت آرد و گندم با نرخ تمام شده زیاد است، احتمال رانت با وجود تشدید نظارت دستگاه ها هم وجود دارد.

مدیرکل هماهنگی آرد و نان بازرگانی دولتی با تاکید بر اصلاح شدن قیمت آرد گفت: اگر قیمت آرد برمبنای نرخ گندم اصلاح شود و یارانه به روش دیگری به خانوارها پرداخت شود، انگیزه سوء استفاده در حوزه آرد و نان از بین می رود که این امر در کاهش میزان مصرف آرد  واحدهای خبازی تاثیری بسزایی دارد، از این رو از الان‌نمی‌توان برآورد دقیقی داشت.

به گفته او، با توجه به ارزان بودن قیمت گندم و نان، احتمال جایگزینی و مصرف به عنوان خوراک دام و طیور وجود دارد که با اجرای سامانه هوشمند و واقعی شدن قیمت، تخلفات به پایان می رسد.

سامانه هوشمند نان به طور کامل اجرا نشده است

آقای علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: گرچه سامانه هوشمند نان اجرا شده، اما کامل و جامع نیست. به عنوان مثال یک خانواده ۵ نفره می‌تواند با کارت هریک از اعضای خانواده ۵۰ قرص نان خریداری کند که براین اساس خاصیت هوشمندسازی را از بین می برد.

به گفته او، با توجه به چندنرخی بودن قیمت آرد بدیهی است که فساد و تخلف رخ می دهد، از این رو آزادسازی قیمت و پرداخت یارانه به اقشار آسیب پذیر تنها راهکار جلوگیری از هدررفت و ضایعات محسوب می شود.

ایمانی ادامه داد: امسال دولت هرکیلو گندم را با نرخ ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری کرد و با نرخ ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان در اختیار نانوایان قرار داد که براین اساس بدیهی است فساد رخ دهد.

مدیرعامل بنیاد گندمکاران افزود: با توجه به آنکه دولت در بخش آرد و نان یارانه قابل توجهی پرداخت می کند، لذا این مشکلات تازمانیکه یکسان سازی نرخ صورت نگیرد، ادامه دارد.

او با اشاره به تاثیر یکسان سازی نرخ آرد و نان بر میزان مصرف گندم گفت: با یکسان سازی نرخ آرد و گندم حداکثر با ۸.۵ میلیون تن می توان نان مردم را تامین کرد، از طرفی هم به سبب کمبود نان کیفی مشکل دورریز گندم را داریم که با واقعی شدن قیمت نان، واحدهای نانوایی به سبب رقابت چاره ای جز ارتقای نان کیفی و کاهش ضایعات را ندارند.

ایمانی ادامه داد: بنابر آمار در شرایط کنونی بیش از ۹ میلیون تن گندم در بخش خبازی ها مصرف می شود که با یکسان سازی نرخ آرد و نان، یک میلیون تن از میزان مصرف کاسته می شود که این امر در تحقق خودکفایی تاثیر بسزایی دارد.

بررسی های میدانی نشان می دهد که هم اکنون هر کیسه آرد با نرخ ۵۰۰ هزار تومان در بازار آزاد خرید و فروش می شود، درحالیکه قیمت هر کیسه آرد یارانه ای ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان است.

هوشمندسازی نان، مُسکن مقطعی برای جلوگیری از احتکار نان خشک

آقای عطااللّه هاشمی گفت: هوشمندسازی نان مُسکن مقطعی جلوگیری از احتکار نان خشک است و تا زمانیکه مشکل آرد و نان و گندم به صورت ریشه‌ای و اساسی حل نشود، این تخلفات ادامه دارد.

به گفته او، واقعی سازی قیمت نان و پرداخت یارانه نقدی به دهک‌ها و اقشار ضعیف راهکار اساسی جلوگیری از تخلفات احتکار نان خشک و آرد یارانه‌ای محسوب می‌شود.

هاشمی ادامه داد: هم اکنون میزان مصرف آرد و گندم در کشور واقعی نیست و به عبارتی ضایعات پخت نان به سبب استفاده خوراک دام و طیور هدفدار انجام می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه جلوی احتکار نان خشک با هوشمندسازی گرفته می‌شود، گفت: دولت به جای پرداخت یارانه به کارخانه‌های آردسازی و نانوایان باید به مصرف‌کننده یارانه دهد.

هاشمی با اشاره به تاثیر نوسان قیمت نهاده‌های دامی در تخلفات حوزه آرد و نان گفت: در مواقعی که قیمت نهاده دامی گران نبود، تخلفات در حوزه آرد و نان وجود نداشت و با افزایش قیمت‌ها موضوع تخلفات تشدید شده است.

گرچه سامانه هوشمند آرد و نان از سال گذشته آغاز شد، اما اجرای این سامانه آن طور که باید و شاید نتوانسته جلوی تخلفات در این حوزه را بگیرد چراکه اختلاف قیمت خرید تضمینی گندم با آرد و نان و همچنین نهاده های دامی انگیزه متخلفان برای سوء استفاده در این حوزه را افزایش داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۲:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
فقط با تک نرخی شدن ارد درست میشه همه چیز نانواها کارت بانکی میزارن تو جیبشون تراکنش جعلی میزنن خودم دیدم نون خوب نمیپزه ارد یارانه ای رو شبها میبره ده برابر میفروشه
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
یکسان سازی ونرخ جدید نه با نرخ سال ۱۴۰۰ اینجوری اگه باشه چیزی درست نخواهد شد که هیچ بدتر هم میشود
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
دولت میخواهد نان گران کنه ازدروغ میگه کجا تخلف شده چطور بااین دستگاههای کارت خوان مو ازماست میکشن ..
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
بله پایان می‌دهد چون ۳ ساله که نون تغییر قیمتی نداشته و نانوا مجبور بوده نان را با ضرر به مردم بده و مردم هم نان را چون ارزون از علوفه هست به دام میدادن این طوری نان دولتی را که دولت هزینه میلیاردی می‌کنه را مصرف می‌کنند بجز این حدود ۱۰میلیون افغانی هم نان دولتی مردم ایران میخورند
م م
۱۴:۳۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
مردم نان را قرض میبرند خوراک 80 درصد نان با تخم مرغ هست خود بنده در شکمم جوجه هس از بس تخم مرغ خوردم یک یارانه نان برا دو روز هست و
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
بهترین کار نان اين هست‌ که حق سميه آرد به افراد داده شود و کارت نان داشته باشد مثل ماهی ۳۰ يا ۴۰ نان داشته باشد برای خودش میخواه بگیره یا نگيره
خادم المهدی
۲۱:۴۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
خوب یک دفعه یارانه همه چیز رو قطع کنید و کامل به مردم بدهید دیگر
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
مدام به این دلایل نان و آب پ گاز و برق و بنزین و شکر و گوشت و روغن و ...... گرون کنید . بابا چرا حالیتون نیست !؟ شما اینکاره نیستید دست از سر این ملت بردارید
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
با این اوضاع که داریم فکر کنم بگن بریم مثل کارت سوخت کارت نان تهیه کنیم هر ماه سهمیه بندی کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بجای مشکل از ریشه حل کنند همینه دیگه هرچی طرح ایده آبکی ابداع کنند بازهم راه تخلف بازه
بهترین راه جلوی هر تخلفی در هر موضوعی برخورد جدی قانونی سنگین است.
به عنوان مثال عدم ارائه فاکتور فروش حکمش یک جریمه ناقابل ۷۰ هزار تومانی که ۳۰ سال پیش تصویب شده!!!!! کمتر از قیمت یک کیلو مرغ!!!
بعد شما فکر کن با این قانون و این جریمه سنگین!!!!!!! کسی بفکر تخلف گران فروشی نباشه!!؟
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
نان را گران کنن و یارانه اش را به ملت بدهند. فقط به شرطی که یارانه با تورم افزایش یابد
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
یه مثل قدیمی میگه اومدی ابرو شو درست کنی زدی چشم شو کور کردی شده حکایت بی مدیریتی دستگاه های اجرایی در برخورد با متخلفان از اون طرفم بی سوادی کم تجربگی بعضی ها در ارائه طرح ها از وقتی این دستگاه های جدید نانوایی ها آمده تخلفات کمتر نشده که بیشتر شده یعنی چی که بر اساس تراکنش سهمیه میدید!؟ الان خیلی راحت مثل آب خوردن کارت هدیه بانکی به هر تعداد که دلت بخواد از هر بانکی می تونی تهیه کنی بدون اینکه قابل شناسائی باشند کسی که اهل تخلف باشه خیلی راحت 20_30 تا کارت هدیه بانکی از بانک های مختلف تهیه میکنه و طی روز مابین کارت های بانکی مردم کارت میکشه بعد شماهم طبق فروش دستگاه سهمیه میدید!!!!!!!!؟ یعنی میخام بدونم اون افرادی که این طرح دادند عقل دارند به این چیزا فکر کردند؟؟ زورتان عقلتان به متخلفان نمی رسه دیواری کوتاه تر از دیوار مردم پیدا نمی کنند. بجای اینکه با دزدا متخلفان برخورد کنید بفکر افزایش قیمت نان قوت مردم هستید؟ اگر مثل طرح هوشمند سازی فروش نان که به بن بست خورد و تخلفات دزدی ها هنوز بود چی حاضريد قیمت نان به قبل برگردانید؟
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
نانوایی ها جدیدا"کارت بانکی رو میگیرند و دیگه رسید دستگاه کارتخوان هم چاپ نمیکنند و به مردم نمیدن من خودم رفتم بربری بخرم نرخ دولتی 1600 تومان هستش دونه ای 3600 کارت کشیده رسید هم بهم نداد
مجتبی
۰۹:۲۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
باسلام من خودم کارگر نونوایی هستم مشکلات زیادی در حوزه آرد و نان وجود دارد منجمله آردی با کیفیت بسیار پایین که دولت اصلأ نظارتی روی کارخانه‌های آرد نداردالان
حجت
۰۷:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
نون ارزون تر از نهاده دامیه. مسووولین: نونو گرون می کنیم که قیمت برابر بشه. بنزین اون ور مرز گرون تره. مسوولین: عرض که نداریم نظارت کنیم. در عوض گرون می کنیم این ور مرز که کسی قاچاق نکنه‌.
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
هر کاری می کنید مردم بیچاره نکنید زورتان به خلافکاران نمی رسد فشار به مردم میآورید
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
پس بالاخره کارت خوان ها قراره جمع بشن
امیر
۰۰:۲۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
یه حساب سر انگشتی
تفاوت قیمت نان معمولی با قیمت آزادشده میشه یه چیزی بین 16 تا 25 هزار تومن هر قرص نان!
فکر کن چهارتا نون میشه 100000 تومان!!!!
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
واقعا خیلی ناراحت کننده است بعضی ها چه راحت ما نانوا ها رو قضاوت می‌کنند
حسین
۲۰:۲۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
قیمت نان افزایش یابد. به تبع آن خیلی از اجناس افزایش قیمت خواهد داشت بخصوص صنایعی که با آ رد سر کار دارند. تخصیص یارانه هم جوابگوی تورم نخواهد شد.
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بگو می‌خوایم گرون کنیم .البته اصلا هم جلو تخلف رو نمیگیره
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نان روغنی نانوایی میشناسم که هر روز 70 قرص نان روغنی فروش ندارد یعنی حق ان هر روز 18 کیلو است هر روز 3 کیسه ارد دولتی سهمیه دارد بقیه اش را چه میکند خوب 5روز پیش در بازرسی از ای نانوایی تخلف نانوا محرز شد که ارد ها کجاست بعد از یک روز تعطیلی دو باره ادامه میده نان روغنی را پس ای عدالت نشد
منصور
۱۵:۲۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
با این گرانی ها حقوق ها کارمندان و بازنشستگان هم غیر منطقیه
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
کارمندان خیلی کار مفید میکنند؟؟؟؟!!!همین الانشم زیادی میگیرند
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
دوباره میخوان نان رو گرون کنند بهونه تفاوت قیمت آرد و نان را آوردند.چرا مردم باید بخاطره یه عده دزد که هر چه هم قیمت را بالا ببرید بازم راه دزدی را پیدا می‌کنند و بازم به دزدی ادامه می‌دهند این همه گرونی را تحمل کنند؟؟چندتا از این متخلفان را به اشد مجازات محکوم کنید تادیگه کسی جرات نکنه دنبال اینطور کارا بره با گرون کرون هیچی درست نمیشه.....
سید عباس
۱۵:۱۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مسئولین سریعا بایستی برای از بین بردن سو استفاده کنندگان یه کاری بکنه
وقتی میشود اون سوبسید رو به ایرانیها پرداخت کرد چرا قیمت آرد ونان را رها سازی نمیکنند
البته افزایش آرد فقط به نان خالی مربوط نمیشود چرا که از کیک و کلوچه بگیر تا ماکارونی و توایدات قنادی اثر گذار هست ولی این مسئله باید حتما پیگیری شود.
فرهاد
۱۱:۱۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
آرد کیک و کلوچه و ماکارونی که پارسال آزاد شد
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اگر توززیع نان با کارت ملی سر پرست خانوار مثل رایانه باشد تراکنش های سوری نانوا بساط اش بسته میشود راستی نانوایی باخوانده 5 نفری باشند هر کدام از هر بانک الی ماشا ا.. کارت بانکی 8 تا داشته باشد خانواده 5نفری میشود 40 کارت بانکی اینها را تراکنش سوری بکشد نان در نانوا نمیماند به کارت دیگران احتیاجی نیست به خاطره تراکنش بیشتر به انها هم پاداش میدهد وهم سهمیه انها رااضافه میکند
نانوا
۱۰:۲۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
بی سوادی به نداشتن مدرک نیست اینکه اینهمه نظر میدید یک نفر کافر هم نگفته این نانوا چطوری با این تورم درب مغازه اش هنوزم باز اگر دولت برخورد جدی بکند مردم باید تو خانه خودشان نون بپذن
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
سال به سال با توجه به تورم موجود، قیمت نان رو به نانوا بدن و دولت محترم زحمت مابه تفاوت نکشه و شما هم غصه الکی کیفیت و کم فروشی نانواها رو نخورید.وسلام نانواها رو بیچاره کردین بعد طلبکارم هستین؟!!!
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
صرف نمیکن کارتو عوض کن
نانوا
۱۰:۳۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
سلام
اختلاف قیمت ۳۰ درصد میده خودت حساب کن چند میشه
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
من خودم نانوا دارم و نان این شهرستان دونه ۴۰۰تومن هست قیمت سال ۱۴۰۰ حالا قضاوت کنید آیا میشه با نان قیمت دوسال پیش الان زندگی کرد ؟پس نانوا دار مجبور به خلاف میشه .. تنها راه قیمت آزاد کنید و تمام
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مگه دولت اختلاف قیمت نان رو به نانوایی ها نمیده؟ یعنی همش حرف بود؟
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بله میشه زندگی کرد چرا نمیشه؟الان دیگه تو اکثر نانوایی‌ها همه کارا اتوماتیک شده و فقط یک نفر که اغلب موارد صاحب نانوایی هست کار فروش را انجام میده و دیگه کارگری نیست که نانوا بخواد هزینه زیادی داشته باشه،از همه کاسبان خواهش میکنم مثل قدیم انصاف داشته باشید.
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
قیمت نان خیلی مهم هست اما مهم تر از بهبود کیفیت آرد نیست. وزارت بهداشت باید دستگاه های مسئول رو مجبور کنه که آرد کامل به دست نانوایی ها برسونن تا از بسیاری بیماری های گوارشی جلوگیری بشه
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بزرگترین تخلفات فروش و پخش آرد توسط اتحادیه های آرد و نان و و شوراهای آرد و نان صورت میگیرد. طوری که اکثر این نفرات دارای امتیاز چندین چند نانوایی و سهمیه های کلان آرد هستند.
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نانوا سلام آقای دهیار اآرد سهیمه ما را اضافه کن نمیرسه دهیار چکاره است یعنی میخواهد تراکنش سوری انجام دهد بعد از ظهر پختن نان روغنی مفهومی ندارد چرا سهیمه اآها را قطع نمیکند
رضا
۱۳:۴۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
من یک نانوا هستم شمایی که دارید یک طرفه حرف میزنید شما یک کارمند دولت رو درنظربگیر هرسال داره درآمدش نسبت ب سال قبل بیشترمیشه ولی دولت اول سال میاد یک قیمت میده رفت تا سال بعدیا ۲سال یا۳سال بعد یک قیمت جدید بده یا نه. توی این یکسال یادوسه سال خدا میدونه که خمیرمایه۳برابرمیشه،بیمه دستمزد،اب برق گاز روزبروزبیشترمیشه سودما هم روزبروز کم وکمترمیشه و باتوجه به تورم روز جلو نمیره نانواییکه از ساعت ۴صبح که پامیشه میره خمیرآماده میکنه خداییش خیلی کم لطفیه همه کاسه کوسه ها رو رو سرنانوامیشکنید بابا نمیصرفه من حاضرم کل نانوایی وامتیازنانوایی مو بدم درعوضش یک کاری که درحد درآمدیک کارمندباشه عوض کنم عوضش خوابم درسته،عوضش گرما واسترس گرماندارم،عوضش روزی۱۰ساعت سرپا واینمیستم.سه سال پیش خمیرمایه میخریدیم کارتنی۸۵هزارتومن ولی الان شده ۵۰۰هزارتومن یعنی ۶برابرشده آیا وجدانا ۳سال پیش تا الان نون قیمتش۶برابرشده؟
حمید
۱۳:۱۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نان سنگک خریدم ۱۰.۰۰۰ تومان. دیشب خریدم
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
سالی120کیلو کمه اگه وزن دوتا نان لواش 350گرم باشه ضربدر365روز 127کیلو بیشترمبشه!!!!
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
وزن نان لواش چونش اگر کم فروشی نکنند که می کنند ۱۶۰گرم پختش هم ۱۱۰گرم است
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مشکل از نانوا و دامدار نیست مشکل از تورم و کاهش پول ملی است و اقتصاد پوکیده. رو راست باشیم باید بگم با این رویه کار به سرانجام نمی رسد و وضعیت کشور بهبود پیدا نمیکنه.
گرون کردن و آزادسازی نرخ اقلام مختلف هم درمان موقتی است.
باید فکر اساسی کرد.
متصدی
۱۲:۳۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
وقتی آرد آزاد شود و قیمت خرید یکسان باشد. من تولید کننده هرآنچه مورد نیاز است سفارش میدهم برای پخت. دیگه راهی ندارم برای سوداگری خودبه خود میشوم یک فرد واقعی به کیفیت و اخلاق و بهداشت می‌نگرم که اگر میخواهم پایدار بمانم باید از این خصوصیات دارا باشم. ضرب المثل هرکه بامش بیش. برفش بیشتر بمیان خوهد آمد
نه نظارت میخواهد نه بازرس نه لازم به جلسه است. نیروهای انسانی هم کمتر از
سخن بسیار است
وحید
۰۲:۴۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
گل گفتی آقای متصدی
حجت
۰۷:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
دادا، از وزن نان کم می کنی. نونو گرون نمیفروشی. کاری که الان می کنی.
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
الان من چون نمی تونم این نان ها رو بخورم، نام صنعتی می خورم. یعنی یارانه نان من به دست من نمی رسه
فلفل
۱۲:۲۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
در مورد شیر نیز از ۴۰ سال قبل همین داستان وجود داشت و هر از چند گاهی قیمت‌ها یکسان میشد ! تا اینکه شیری بطری یک تومانی سال ۶۰ به شیر بطری ۳۰ هزار تومانی سال ۱۴۰۲ رسید ! یعنی طی ۴۲ سال قیمت شیر سی هزار برابر شد !
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یارانه نان رو مستقیم به هر کد ملی بدهید وتمام
یادتون باشه دوباره بعدش نقشه نکشید مانند یارانه بنزین دهک بندی کنید و افرادی رو حذف کنید
چون نان برای همه هست
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اینم ناعادلانه اس
فقرا نون بیشتری میخورن
ثروتمندا گاز و برق و انرژی و بنزین بیشتری مصرف میکنن

حالا خودت بگو دولت چیکار کنه؟
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
دولت چرا باید به همه یارانه نان بده؟ مگه بدهی نان داره به ملت؟
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
به 15:48
به دو دلیل
آرد گندمی که داره وارد ميشه با فروش نفت تهیه میکنه یعنی مال همه
آرد گندمی که از داخل از کشاورز تهیه میکنه که ارزان تر میخره بماند پول بعد چند ماه تسویه می کند بماند از جیب مبارک هم پرداخت نمیکنه از بودجه، بودجه از کجاست از فروش نفت غیره ذالک که مال همه
حالا فهمیدی بچه جون؟
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
انداره نان بربری داره بیسکویت مادر میشه!
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
سلام نانوایی محله ما از محله واشنایان چند کارت میگیرد و با همان ها تراکنش انجام میدهد به آنهایی که کارت اضافه می‌آورند نان بیشتری میدهد و به بقیه از 15 عدد نان بیشتر نمی‌دهد و نان های اضافی را به گاو داری میفروشد و یا آن نان اضافه را با قیمت آزاد میفروشد
جواب منصور
۱۱:۴۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اگر کالا قیمتش بالاتر از قیمت جهانی دولت فروخت میشه گران فروشی ولی اگر دولت قیمت ها را بقیمت جهانی داد دست مردم این عدالت و اصلاح قیمت نه گران کردن لطفا سوادت ببر بالا
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
به دولتتون بگید حقوق رو هم اندازه میانگین جهانی ببره بالا
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چرا حقوق ها متناسب با حقوق های جهانی پرداخت نمیکنن ؟؟
حجت
۰۷:۴۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
شازده، این قیمت جهانی مال وقتیه که سال دیگه دلار ده برابر بشه. چون دوباره قیمتاتون کمتر از قیمت جهانی میشه
D
۱۱:۴۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
طرف دولتی پزه نان کنجد بربری رو ۱۰ هزار تومان حساب می کنه و بعد توی دستگاه پوز نانوایی ۴ تا نان ۲۵۰۰ می زنه تا هم سهمیه بیشتر بگیره و هم جیب دولت رو با یارانه روزانه برای هر قرص نان بزنه لطفا یکبار برای همیشه این موضوع رو حل کنید اختلاف قیمت منشأ فساد است. طرف دیگه می ره آزاد پزی اجاره می کنه و آردش رو از نانوایی دولتیش می بره. این کار دلالی بزرگی داره طرف چند تا نانوایی اجاره کرده و آرد رو از محل کارخانه گاو بندی می کنند و جایی دیگه خالی می کنند لطفا تمامش کنید.
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
ماهی۳میلیون به هر نفر بدید همه چیو آزاد کنید
غفار
۱۵:۴۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
لازم نیست پولی پرداخت بشه شما زحمت بکش اسراف نکن درست خرج کن تازه پس اندازهم میکنی
حتی اگرهمه قیمتا آزادبشه وپروازکنه خخخخخخخخ
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
به غفار 15:45
معلومه سواره ای از پیاده خبر نداری یا شکمت سیره از گشنه خبر نداری؟
چرا وقتی طبق آمار اطلاعات خودشان نصف جمعیت خانواری کشور بدون وسیله نقلیه هستند از بنزین و یارانه آن هیچ سهمی ندارند این یارانه برود توی جیب نصف باقی که دارای وسیله نقلیه هستند و ارزان بدست می آورند جز اصراف، آلودگی هوا و صوتی، ترافیک، بیماری غیره ندارد؟
یارانه های پنهانی در این کشور ناعادلانه توزیع می شود یا برای همه یا هیچکس.
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
گران کنید بره پی کارش
تف به این سیاست گران سازززززززززی
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
حذف کل یارانه های پنهان راهکار حل اکثر مشکلات مردم است،باید از دستکاری و دستوری کردن اقتصاد و اداره کشوردست برداشت،باید مصرف آب شرب و کشاورزی هر منطقه با اهرم قیمت،در حد جایگزینی کم شود،و منابع (برق وبنزین و گاز و گازوییل و...) به قیمت واقعی یعنی بالاترین پیشنهاد داخلی یا خارجی ،فروخته شود،باید از کل املاک کشور مالیات متناسب با ارزشش گرفته شود تاقیمتش کم ومعقول شود،و درآمدهای حاصل،که رقم چند میلیون تومانی ماهیانه آن برای هر نفر است شفاف وبدون دستکاری بین همه تقسیم شود،و باید صادرات و واردات و دستمزد و تولید،آزاد ور قابتی باشد،و هر کاری به صرفه بود انجام شود،و حتی در صورت بیکاری هم توان زندگی نزدیک به متوسط به وجود میاید و فقر و اسراف و فساد ورانت و قاچاق و بیعدالتی و نابودی محیط زیست و... برطرف میشود.البته بهتر است برای کنترل جمعیت بابت زیر ۱۸ سال نصفه پرداخت کنند یا محدودیت در تعداد فرزند باشد.
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خرج به دلار، حقوق به ریال دادن درست نیست حقوق هم بر اساس دلار و مثل کشورهای حوزه خلیج فارس باشد. تا کی بازنشستگان کشوری زیر خط فقر زندگی کنند. اگر نان رو هم گرون کنید که دیگه وامصیبتا
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
آخه مگه درآمد سرانه‌ی ما مثل کشورهای حوزه خلیج فارس هست که انتظار دارید هزینه‌کردمون هم مثل اون‌ها باشه؟
کارمند ساده
۱۱:۰۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نان باید کیلویی بفروش برود و بس....
D
۱۲:۳۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
این جمله درسته اما اختلاف قیمت آرد آزاد و دولتی باید حذف بشه تا از جیب من و شما به جیب دلالان نرود.
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یادش بخیر قبلا یه کیفیت داشت الان همش شده لواش
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
دولت یا این طرح را کنار بگذارد ویارانه نان را به حساب مردم واریز کند ویا این طرح را درست اجرا کند باید برای هر خانوار یک کارت نان تعریف کند با سهمیه مشخص در ماه نه اینکه هر کارت روزانه ۵۰ عدد نان میتواند خرید کتد که این گونه نشود که نان مردم خوراک دام شود راستی از آقای محمد جلال سخنگوی طرح خبری نیست باید بیاید و برای تخلفات اتفاق افتاده توضیح دهد برادر وقتی کاری را نمی توانی انجام دهی نکن برادر مگه مجبوری مثل روغن و مرغ پولش را به مردم بدهید تا زمانی که روی روغن یارانه پرداخت میشد مگه روغن پیدا میشد الان فروشگاهها پر روغن شده نان هم باید آزاد بشه هزاران نیرو باید مراقب نانوا باشد که تخلف نکند که بازهم تخلفات به کرار اتفاق می افتد این یعنی هدر رفت نیروی انسانی
وحید
۰۲:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
به خدا گل گفتی
منصور
۱۰:۵۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
دیگه این همه قر و اطوار نداره // گران کنید بره پی کارش // مثل بقیه چیزها
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یاد قضیه بنزین افتادم و هدف کندی یارانه ها
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
یادش بخیر گفتند کارت سوخت را بیافته جلوی قاچاق مصرف همه تخلفات گرفته ميشه انگار همین دیروز بود.
مرصاد
۱۰:۴۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
وقتی رئیس و اعضای شورای آرد و نان ، خودشان چندین و چند نانوایی دارند ، هیچوقت منافع خود را ، فدای منافع مردم نمیکنند !!
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
وقتی نانوا نان را بپذه 15 میلیون سود بر می داره اگه پخت نداشته باشد 150 میلیون سود بر می داره
مرصاد
۱۰:۴۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
تنها روشی که جلوی تخلفات آرد و نان را میگیرد ؛ حذف یارانه نانوایان و دادن آن ، به خود مردم است !!
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اهه !
انوقت سهم افراد #خاص چی میشه ؟؟!!!
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
وقتی سال هاست توی حل یه مساله ساده ای مثل مساله آرد و نان موندیم سوال اینجاست که با این وضعیت چطور میخواهیم مسائل بزرگتر رو حل کنیم. بنابراین طبیعیه که وضعیت کشور این باشه.
لا
۱۰:۳۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چرا هیچ یک متوجه نیستند که گرانی یا به اصطلاح نئولیبرال ها جهانی سازی قیمت ها راه حل نیست خودش گره اصلی است... به هیچ وجه به قیمت ها دست نزنید همین امسال قیمت ها را تغییر دادید چرا با ثبات مشکل دارید؟ مثل اینکه عده ای می خواهند علیه کشور و نظام کار کنند آقا بیخیال
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اگه سرت رو از برف بیرون بیاری و حرف‌ رانت‌خوارها را راحت باور نکنی، می‌بینی که چقدر منابع کشور داره اینجوری از بین میره! با این وضعیت قیمت‌گذاری، غذای گاو و گوسفندها از غذای آدم‌ها لاکچری‌تر شده!
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بجای اذیت کردن نان مردم، بروید از سلبریتیها و دکترها و وکلا و......... مالیات درست و حسابی بگیرید
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مسئولان عزیز بیسواد ما به رانت دادن عادت کرده اند! خودرو را مفت ميديم دلال می بره چند برابر قیمت بیرون می فروشه آرد را مفت میدیم نانوا میبره بیرون چند برابر قیمت می فروشه لاستیک را مفت میدیم دلال میبره بیرون چند برابر قیمت می فروشه نتیجه اش میشه ورشکستگی کارخانه ها
ایرانی گرفتار
۱۱:۵۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بی سواد و بی اطلاع و ساده لوح شما هستید که فکر می کنید گرانی ماشین یا قاچاق آرد و بنزین کار دلال و نانوا ، دلال حد اکثر دو سه میلیون در فروختن ماشین کمیسیون می‌گیرد و نانواها اکثر از هر نان ده درصد کم فروشی می‌کند آیا شما با چشمت دیدی نانوا کیسه ها آرد از نانوا خارج کند ، شخصا ندیدم تا امروز دولت تخصصش انداختن مردم به جان همدیگر
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
آرد رو ولش، وقتی دلار باد می کنید و کیفشو می برید بعدا از اینجاها گندش میزنه بیرون که البته براتون مهم نیست!
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نان را گران کنید
یارانه اش را به جیب مردم بریزید
اینجوری کسی دزدی نمیکنه.
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اگه سرانه آرد برای هر نفر مقدار مشخصیه پس نان را سهمیه بندی کنید و هرکه مصرف نکرد پایان سال به یارانش یا سهام عدالتش اضافه بشه.
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
احسن ان موقع هیج کس کارتش را به کسی نمیدهد
شاهرخ
۱۰:۰۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
همه این سامانه ها که ایجاد کردید قدرت تشخیص را دارند چرا باز آه و ناله می کنید. بی عرضگی خود را چرا با آسان کردن روش جبران می کنید. حقوق دلاری بدهید و همه چیز را دلاری حساب کنید.
علی
۱۰:۵۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
ایولا دم شما گرم
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
قیمت‌گذاری دستوری باعث ورشکستگی کارخانه ها شده وگرنه ما صادر کننده شیر خشک بودیم
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بیکفایتی و فساد که شاخ و دم نداره وقتی یک مشت بیسواد و یکسری فاسد تصمیم گیر و مجری میشن بهتر از این نمیشه چند سال هست که در نان و نرخ و وزن مشکل هست صده ها این مشکل وجود نداشته اما الان در هر جا و هر موضوعی این مشکلات هست جامعه ای فاسد میشود که حاکمان فاسدی دارد
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
کدام نظارت ؟. در شهر اردبیل اولا اکثر نانها بی کیفیت و یا خمیر یا سوخته دست مردم داده میشود و ثانیا. با اینکه برای هر نان که کارت کشیده می‌شود و پول دو نان به حساب نانواها واریز می‌شود اما روز به روز اندازه نانها کوچکتر میشود !!! بارها با ادارات مختلف مثل آرد و نان و استانداری و تعزیرات شکایت شده ولی طبق معمول.......
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
تنها کشوری هستیم که
به نونوا کیسه آرد ۵۰ هزارتومنی میدیم و بهش میگیم ۱۰ برابر بفروش و سود کن
به جوان میگیم بخور و بخواب و تو ۴۰ سالگی بهت وام و مسکن مهر و ملی میدیم و مفت خوری کن
به فقرا میگیم‌کار نکن و بهت سهام عدالت و یارانه و خونه و وام فررنداوری میدیم بشین و تولید مثل کن

نخبه و تولیدکننده و ادم مفید رو هم فراری میدیم
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
پس اینطور که شما میگین وضع مردم خوبه نه فقیری هست و نه بی پولی
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
آزاد سازی قیمت ها
و بالا بردن حقوق کارگر اندازه ترکیه
بهترین کار هست!
این جوری لوله بنزین می تونه به طرف کشور های همسایه بره!
مهران
۰۹:۴۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مشکل نبود بازرس هست،زمانی که نانوا میبینه بدون اینکه کسی به کارس کار داشته باشه میتونه نون رو نصفه دست مردم بدم ،با نصف سهمیه آردی که بهش میدن،تعداد پخت روزش رو میکنه،نصف دیگه رو هم میفروشه،حل مسئله اینه،فکر میکنید اگه آزاد بشه درست میشه نه،چون نونی که باید ۳۵۰ گرم باشه رو ۲۰۰ گرم میده دست مردم ولی پول ۳۵۰ گرم رو میگیره،این وسط مردم در هر صورت ضرر میکنه،ولی دولت میگه از جیب من نره،از جیب مردم بره اشکالی نداره
علی
۱۰:۵۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
غلط مفت نکن بابا چه ربطی داره
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
الان از اردو نان گذشته ....... بفکر یکسان سازی نرخ کنجد باشید!!!!!
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نانوا تو شهر ما ۱ ساعت بیشتر کار نمیکنه. چنتا عابر کارت گرفته که نتونن بهش گیر بدن. آردو خودش به شیرینی پزی ها میفروشه هیچکسم نمیتونه اثبات کنه. ما برای خرید نون مجبوریم ۴ برابر قیمت از سوپر مارکت بخریم. باید قیمت ها آزاد بشن یارانه هم مستقیم به حساب هر فرد واریز بشه. با این فرمون اقتصاد ورشکسته ایی خواهیم داشت و موجب نارضایتی بیشتر میشه
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چرا نان چند نرخی شده اینم مگه بنزینه تا وقتی که قیمت ها یکی نباشه دزدی وفساد و رانت بحد اعلا می‌رسد دولت مرتب بایست به قیمت ها نظارت لازم رو داشته باشه.نه اینکه خود باعث مبانی گرانبها شود مردم چشم انتظارعدالتند در همه زمینه ها چه در پرداخت حقوق و ....... غیره
محمد طاهر
۰۹:۳۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چون یک کارت مشخص برای خرید نان یارانه ای وجود ندارد من خودم دیده ام هر نانوایی خود و اعضای خانواده هرکدام از چندین بانک کارت دارند و با استفاده از آن کلی خرید نان می زنند ، نانی که اصلا وجود نداشته و در مقابل نسبت به فروش آرد یا آنه ای اقدام می کنند و این موضوع باعث کم اثر شدن همین دستگاه کارت خوان فروش نان برای کنترل از تخلف شده است ، تنها راه کنترل این است یا کارت خرید نان هر خانوار یک کارت مشخص با محدودیت خرید در ماه باشد یا اینکه کلا نان با قیمت تمام شده عرضه شود و یارانه آن مستقیم ماهانه به حساب سرپرست خانوار واریز گردد .
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اگه فردی با 10 کارت بانکی جدا که مال خودش باشه و به اسم خودش ، نان بخره تو سیستم معلوم میشه مال یه نفر بوده و اینطوری نیست که با کارتهای دیگه ات بری بخری و جدا حساب بشه ! اینها که این کارو میکنن از کارتهای اقوام بگیر تا عابران که حتی نان هم نمیخوان استفاده میکنند نه اینکه یکی 10 کارت داشته باشه با هرکدام چندین قرص بخره !
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نانوایی میشناسم از این تراکنش سوری کشیدم دو تا ساخنمان 2 طبقه با کدام تجهیزات با استخر دو تا ماشین وباغ وایا شما قضاوت کنید 5 نفر کار کن بطور مداوم کار کنند به مدت 3 سال ایا اینها میتوانند اینها را خریداری کنند بابا پس این پوز های هوشمند به قول خودتان را جمع کنید
علی
۰۹:۳۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
سلام علیکم
به فکری به اون دسته افرادی کنین که کارت عابرشون پول نداره به هر دلیلی باید چی کار کنه؟؟ رسماً به گدایی خواهش که آقا برای من یه کارت بگشین پولشو میدم می افته لطفا به این مورد رسیدگی کنید ممنون
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اگر واقعا می خواهید به بازار سرو سامان دهید بایدقیمت آرد را آزاد آزاد آزاد کنید
امیر
۰۹:۲۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
از موقعی که این کارتخوانهای جدید آمده تخلفات نانوایان چند برابر شده رفتم نانوایی سنگک یک عد نان گرفتم نانوا ۲عدد نان ثبت کرده یعنی ۱۰هزار تومان اون آقایی که این طرح بیخود را ابداع کرد باید فکر این تخلفات را هم می کرد بعضی از نانوایان اصلا میلی برای آمدن مشتری ندارند از قصد نان نا مرغوب دست مردم میدهند تا کسی نیاید تا نان خود را گرانتر به سوپریها بفروشند و یا آرد فروشی کنند در عوض با ثبت تراکتشهای صوری با دهها کارت عابر که در اختیار دارند سهمیه دریافت می کنند این دولت با این طرح مردم را اسیر و عبیر کرده بابا جمع کنید یارانه نان را به خود مردم پرداخت کتید
ناشناس
۰۳:۲۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
سلام یارانه به جیب مردم باید برود تا درست بشود زمان احمدی نژاد آزاد بود کیفیت نان اوکی بود نانوا تا ساعت ۱۰ شب پخت داشت انیکه زحمت بیشتری میکشید درآمد خوبیم داشت
محسن
۰۹:۲۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یارانه سوخت کل هواپیماهای ایران رابه بهزیستی بدهیدو یا صرف کاهش بدهی دولت به بانک نمایید.صاحب چک بی پشتوانه بنزین یارانه ای رامشخص وقلکش رابه نفع بهزیستی مصادره کنید.تولیدیارانه میخواهدقبول،بهتراست به تولیدکننده نان ودارووتن ماهی یارانه بدهند.کل ارتش املت لاکچری یارانه ای می‌خواهند.
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
شماها کشور را به گند کشیدید عرضه هیچ کاری را ندارید فقط اومدید بخورید و ببرید ملت را فقیر اسلام را منزوی کنید
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نمی خواهید نون خالی هم دست مردم باشه.
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
به والله هر چیزی که بسود دولت و بضرر مردم انجام میدین
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نان را کارخانه ای کنید مانند کشورهای عربی در هر شهر یک کارخانه بقالی ها و فروشگاه ها هم محل فروش
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بی کیفیت ترین نان ها نانهای سوپر مارکتها و بسته بندی ،نان های سوپر مارکتها مانده و با خمیر فطیر درست شده
نان های بسته بندی هم به علت شرایط بد نگهداری و بسته بندی طعم و بوی ماندگی میده و بالاخص در فصل تابستان بسته های با نان های کپک زده خریداری میکنی بیشترین ضایعات نان هم مربوط به نان سوپر مارکتها وبسته بندی
هر زمان مجبور شدم از سوپر مارکتها نان خریداری کنم حجم زیادی از نان را دور ریختم
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
آقا در شهرستان ما نان بربری و نان سنگک هر دو اندازه اشان از نصف هم کمتر است و کسی هم نیست که پیگیر موضوع باشد و مردم هم دست و صدایشان به جایی نمی رسد و همه از پیگیری خسته شده و از سر ناچاری دیگر صدایشان در نمی آید ، با این بی خیالی ها طرفداران کشور به شدت ریزش کرده ، زیرا این موضوعات را از بی مدیریتی حاکمان می دانند نه از مفت خوران ضد بشریت
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چون مسولان آردن نان ، استانداری ،، تعزیرات و.... همیشه خواب تشریف دارنددددد
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
در شهرستان همدان اکثر قریب به اتفاق نونوایی.سنگکی.بربری یا گرده پزی ها روزی ۲ ساعت بیشتر کار نمیکنن

علت شلوغ بودن نونوایی ها هم همینه.دولت کیسه ارد رو باقیمت ۴۵ هزار به نونوا میده اینا هم با قیمت ۵۰۰ هزار میفروشن نیازی به کار کردن هم ندارن

کشور نیست که
مفت خورخونه شاه عباسه
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مسئولین خوابن یا خودشونو به خواب زدن یا فقط میخوان ۴ سال بگذره حقوق بازنشستگیشون زیاد باشه... نتیجه استخدام های سفارشی و با سهمیه و هدر رفت نیروی های نخبه که به علت سیستم ضعیف جذب مجبورن برن سمت پزشکی یا خارج از کشور.
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خدا پدرت را بیامرزه تهران هم اینجوری شده نان پخت نمی کنند فقط آرد فروشی می کنند این کارتخوانهای جدید هم دکوری از موقعی که این کارتخوانها آمده گرانفروشی بیشتر شده
علی
۱۱:۰۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
برو بابا
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
تنها راه چاره آزادسازی قیمتهاست
آرد .برق.گاز .آب.گازوییل.بنزین

با مفت خوری و گداپروری نمیشه مملکت رو چرخوند
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
با حقوق ریالی و هزینه دلاری و بیگاری کشیدن از مردم هم نمیشه مملکت رو نگه داشت میفهمی یا نه؟
احمد
۱۱:۰۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
والا این قیمتها سالی چند بار آزاد میشن ولی یکماه نگذشته دوباره احساس اسارت میکنن! مشکل جای دیگس
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مردم حسابی درست حرف بزن، دولتی
دولت داره مفت میخوره که حقوق پایین میده
بگو دولت حقوق ها رو مثه بقیه کشورها بکنه ، بعدش هر چیزی خواستی آزاد کن