سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ضرورتی مهم برای مهارت‌آموزی جوانان است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که فرد فارغ‌التحصیل بتواند از مهارتی برخوردار شود و در کنار امکان تأمین معیشت خود بتواند مشکلی از جامعه را حل کند.

  روابط عمومی نماینده ولی فقیه در سیتسان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در زاهدان بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صورت گرفته و با بخش خصوصی نیز ارتباط برقرار است که عملاً کارآموزان پس از مهارت‌آموزی وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که فرد فارغ‌التحصیل بتواند از مهارتی برخوردار و در کنار امکان تأمین معیشت خود بتواند مشکلی را از جامعه حل کند؛ اما در حال حاضر این نقص در سیستم آموزشی وجود دارد و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز به طور مکمل این کار را انجام می‌دهد.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: جامعه نیاز به حرفه‌های مختلف دارد؛ اما متأسفانه فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان آسیب‌دیده و جوان‌ترها باید استقبال بیشتری از این دوره‌های آموزشی داشته باشند تا آینده خود و جامعه را تأمین کنند.

گفتنی است آیت‌الله محامی پس از بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهید سلیمانی زاهدان به صورت سرزده از مرکز فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت واقع در حاشیه شهر زاهدان هم بازدید کرد که متأسفانه در این مرکز هیچ‌گونه کارآموزی وجود نداشت و مسئول این مرکز در توضیح فرایند کار عنوان کرد که مربیان خود را برای ارائه آموزش‌ها به صورت سیار به مراکز دیگر اعزام کردند.

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.