سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل و راه اندازی سیستم کسب اطلاعات واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی

رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: سیستم کسب اطلاعات واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی تکمیل و راه اندازی شد.

حمید کاتبی رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در آخرین مرحله تکمیل سیستم جمع آوری اطلاعات (DATA ACQUISITION SYSTEM) واحد‌های ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه، نصب سرور و کلاینت و پیکربندی نرم افزار این سیستم در واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره یک بخاری به پایان رسید.

کاتبی افزود: در این سیستم از نرم افزار و سخت افزار صنعتی ساخت داخل استفاده شده وهمچنین کلاینت DAS واحد شماره یک که در اتاق فرمان شماره ۱ و ۲ نیروگاه بخار نصب شده از طریق شبکه به سرور DAS واحد شماره یک متصل است و امکان گزارش‌گیری و مشاهده آخرین وضعیت سیگنال‌های واحد را برای اپراتور‌های بهره برداری فراهم می‌آورد.

رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در ادامه بیان داشت: راه اندازی سیستم DAS، نقش مهمی در بهبود عملکرد بهره برداری دارد، این سیستم با ثبت تمامی مانور‌های بهره‌برداری در زمان وقوع حوادث، ورود و خروج واحد، امکان تحلیل حوادث و بررسی خطا‌ها را فراهم می‌آورد.

کاتبی گفت: این پروژه با تکیه بر توان مهندسی متخصصان نیروگاه (آقای مهندس بهروز قیاسی کارشناس گروه ابزاردقیق) و همکاری گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه بخار بدون استفاده از خدمات فنی شرکت‌های پیمانکاری انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.