سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش خانگی با استفاده از بخاری‌هایی با بازدهی بالا

بیگی‌نژاد گفت: بخاری‌های هرمتیک مصرف پایینی دارند و برای جایگزینی با بخاری‌های فرسوده منابع مالی آن در نظر گرفته شده است.

هادی بیگی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح مجلس در برنامه هفتم برای تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های هرمتیک پربازده در پنج سال آینده گفت: بخش خانگی یکی از مصرف‌کننده‌های بزرگ در کشور است و این بخش بزرگترین مصرف‌کننده گاز در زمستان است. 

وی بیان کرد: در زمستان‌ها وقتی مصرف مردم بالا می‌رود صنایع غیرعمده با مشکل مواجه می‌شوند و در نتیجه گاز آن‌ها قطع خواهد شد. 

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: صنایع غیرعمده برای تولید از گاز استفاده می‌کنند و در زمستان‌ها مصرف گاز آن‌ها بالا می‌رود. در بخش خانگی اگر بتوانیم بخاری‌های کم‌مصرف را جایگزین کنیم می‌توانیم توقع داشته باشیم که صرفه‌جویی در گاز تا حدودی انجام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار کرد: بخاری‌های هرمتیک حرارت لازم را ایجاد می‌کند و از لحاظ مصرف، میزان مصرف آن‌ها خیلی پایین است به همین دلیل در قانون بودجه ۱۴۰۲ جایگزینی بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های هرمتیک در نظر گرفته شده و هم منابع مالی برای اجرای آن دیده شده است. 

بیگی‌نژاد تصریح کرد: مقرر شده دولت با استفاده از منابع شرکت تولیدکننده بخاری‌های هرمتیک، این بخاری‌ها را تولید کند و با توجه به اینکه مصوب شده باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت نفت تاکنون جدیتی برای اجرای این بند قانون بودجه ۱۴۰۲ به خرج نداده است از سوی دیگر در کنار این مسائل باید یک کار تحقیقاتی انجام شود. 

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: هم ساخت و هم واردات بخاری‌های هرمتیک برای کاهش مصرف گاز موثر است، اما مسئله این است که این بخاری‌ها قیمت بالایی دارند و باید دولت آن‌ها را بخرد و نصف قیمت به مردم بدهد تا از آن‌ها استقبال شود، اما برای جایگزینی بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های هرمتیک این حکم قانونی اجرا نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.