سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان جیرفت هشدار داد:

با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخورد می‌شود

دادستان شهرستان جیرفت با اشاره به این که شاهد تخلفات تبلیغات زود هنگام هستیم، عنوان کرد: در حال بررسی و پیگیری جرائم موجود هستیم .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با اشاره به این که شاهد تخلفات تبلیغات زود هنگام هستیم، عنوان کرد: در حال بررسی و پیگیری جرائم موجود هستیم و در صورت اثبات، این موارد به شعبه بازپرسی ارجاع خواهد شد.

افشین صالحی نژاد افزود: در انتخابات پیش رو منابع مالی داوطلبان را رصد می‌کنیم و این مهم را به طور جدی با همکاری و همراهی دستگاه‌های نظارتی شروع کرده‌ایم و ادامه خواهیم داد.
وی در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای سایبری، با بیان اینکه نقش رسانه‌ها انتشار ایده ها، طرح‌ها و برنامه‌های نامزد‌ها است، اظهار کرد: برنامه‌های نامزد‌ها می‌تواند توسط رسانه نقد شود، اما این نقد نباید به شکل تخریب باشد.


صالحی نژاد تبلیغات زود هنگام را متفاوت با شور انتخاباتی ارزیابی کرد و گفت: نسبت به عناوینی که نامزد‌ها انتخاب می‌کنند حساس هستیم و استفاده از عناوینی همچون دکتر، مهندس و ... باید مستند باشد.


صالحی نژاد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم جمهوری اسلامی، نظام مردم‌سالاری بر پایه انتخابات است گفت: این جلسه با محوریت موضوع انتخابات و جرائم انتخاباتی تشکیل شده تا اطلاع رسانی دقیق و شفافی در خصوص سالم برگزار شدن انتخابات انجام شود.


این مقام قضایی گفت: رسانه‌ها نقش بی بدیلی در پیشبرد اهداف نظام دارند و رسانه‌ها باید مدافع منافع مردم باشند تا فردی اصلح به نمایندگی مردم انتخاب شود.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با اشاره به جرائم رسانه‌ای انتخاباتی گفت: رسانه‌ها نباید مطالب خلاف واقع، شایعات یا وعده‌های واهی را منتشر کنند، زیرا موجب بدبینی مردم به نظام می‌شود.


وی ایجاد امید در جامعه را از وظایف رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه به وظایف ذاتی یعنی مطالبه گری ادامه می‌دهید سعی کنید ناخواسته در مسیر دشمن قلم نزنید.


دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت نقش رسانه‌ها در انتخابات را بی بدیل خواند و ابراز کرد: رسانه‌ها در انتخابات باید آینه تمام نمای خواسته‌های مردم و مدافع منافع آن‌ها باشند.
این مقام قضایی با بیان این که رسانه‌ها منبع و مرجع امن مردم هستند، عنوان کرد: قطعا مردم توقع دارند که رسانه‌ها در مقابل یک وعده غیر قابل تحقق مطالبه گری کنند نه این که خودشان منشأ انتشار این وعده‌های واهی باشند.


وی تاکید کرد: هیچ رسانه‌ای حق ندارد افترا و توهین، تخریب یک نامزد بر علیه نامزد دیگر را منتشر کند، زیرا این تخلف انتخاباتی است و حتما برخورد خواهد شد.


صالحی نژاد اظهار داشت: رسانه نباید شخص را به مردم معرفی کند بلکه باید معیار‌های فرد اصلح را برای مردم بیان کند، زیرا شان رسانه بالاتر این است که از یک شخص حمایت کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت عنوان کرد: نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات این است که با ارائه معیار‌های فرد اصلح کمک کنند تا مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

برچسب ها: دادگستری ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.