سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در تاکستان

رئیس کمیته امداد تاکستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در شهر تاکستان جمع آوری شده است.

محمدرضایی رئیس کمیته امداد تاکستان در نشست شورای زکات شهرستان تاکستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در شهر تاکستان جمع آوری شده است که از این مبلغ ۱۲۳ ملیون تومان نقد و مابقی زکات فطریه و مستحبی است.

وی افزود: زکات جمع آوری شده در هر روستا و هر منطقه‌ای تنها در همان نقطه برای محرومان صرف می‌شود تا زمینه ارتقای زندگی نیازمندان هرچه بیشتر فراهم شود.

حجت الاسلام ابب اله شهسواری رئیس اداره زکات استان قزوین هم گفت:  شورای زکات از سال ۱۳۸۴ تشکیل شد و امروز نه تنها در همه استان‌ها بلکه در همه شهرستان‌ها و بخش‌های کشور نیز شورای زکات داریم و فعال شدن شورای زکات در روستا‌ها ضرورت دارد چراکه جمع آوری زکات و هزینه کرد آن با همین شوراست در نتیجه زکات جمع آوری شده در یک روستا برای روستای دیگر هم صرف نمی‌شود بلکه صرف نیازمندان و محرومان همان روستا می‌شود، همچنین از زکات برای اجرای پروژه‌های عام المنفعه نیز استفاده می‌شود.

حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: البته اولویت مصرف زکات براساس آیات و روایات، برای محرومان است از این رو لازم است در مصرف زکات به این موضوع مهم توجه شود تا بتوانیم با برکت زکات مشکلات مردم که از توصیه‌های دینی است و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند را رفع کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.