سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی در قم

رئیس پلیس راهور استان قم از آغاز طرح برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی در سطح استان خبر داد و گفت: خودرو‌های بدون معاینه فنی ۵۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شوند و پلاک خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری به آن‌ها داده خواهد شد.

غلامرضا صدفی عنوان کرد: طرح تشدید برخورد با خودرو‌های بدون معاینه فنی و دودزا از امروز در سطح استان آغاز خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان قم  افزود: در این طرح خودرو‌های بدون معاینه فنی ۵۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شوند و پلاک خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری به آن‌ها داده خواهد شد.

صدفی ادامه داد: طرح کنترل معاینه فنی خودرو‌ها به ۲ روش انجام می‌شود، روش اول با استفاده از سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر‌ها و در جاده‌ها اجرا می‌شود و تمام دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک خوانی خودرو مجهز هستند در طول شبانه روز مانند یک افسر پلیس، نداشتن معاینه فنی خودرو را ثبت می‌کنند و روش دوم همان روش سنتی در ایستگاه‌های پلیس و در جاده‌ها و شهر‌ها است که قابلیت کنترل معاینه فنی در دست افزار پلیس ایجاد شده و پلیس با وارد کردن شماره پلاک وسیله نقلیه سوابق معاینه فنی خودرو را بررسی و اگر بدون معاینه فنی بود خودرو اعمال قانون می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان قم تصریح کرد: در طرح تشدید برخورد با خودرو‌های بدون معاینه فنی و دودزا، خودرو‌هایی که نقص فنی آن‌ها در حدی است که در آلایندگی هوا تأثیر گذارند، با نظر افسران و کارشناسان پلیس پلاک آن‌ها اخذ و به آن‌ها پلاک تعمیرگاه نصب و به تعمیرگاه‌ها اعزام شوند.

رئیس پلیس راهور استان قم  بیان کرد: در این طرح خودرو‌هایی که معاینه فنی دارند و به دلایلی بعد از اخذ معاینه فنی، شرایط معاینه فنی را از دست داده‌اند، به آن‌ها مهلت چند روزه‌ای جهت برطرف کردن نقص فنی داده می‌شود و در غیر این صورت معاینه فنی آنان ابطال می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.