سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه همکاری های کشاورزی ایران و افغانستان محور گفتگوهای عبدالغنی و نیکبخت

معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان با وزیر کشاورزی ایران دیدار و گفتگو کرد.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان و هیئت همراه در ادامه دیدارهایش در تهران با محمد علی نیکبخت وزیر کشاورزی ایران دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی ملا برادر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار مقامات دو کشور در مورد مکانیزه شدن کشاورزی در افغانستان، کمک در زمینه کشت جایگزین خشخاش، افزایش سرمایه‌گذاری در توسعه محصولات اساسی کشاورزی و کشت درختان مثمر، همچنین ظرفیت‌سازی افغان‌ها در بخش کشاورزی، آبیاری و دامداری گفتگو کردند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، هیئت عالی‌رتبه طالبان و وزیر کشاورزی ایران در ادامه نیز پیرامون برپایی نمایشگاه جهت بازاریابی برای محصولات کشاورزی دو کشور، افزایش سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایران در بخش کشاورزی افغانستان، همکاری در بخش واردات و صادرات محصولات کشاورزی بین دو کشور، کاهش تعرفه بر محصولات افغانستان، همکاری در زمینه انتقال محصولات کشاورزی افغانستان به کشور های مختلف از مسیر ایران و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین افغانستان و ایران گفتگوهای همه‌جانبه داشتند.

نیکبخت به هیئت طالبان درمورد همکاری همه‌جانبه در مورد مسائل مطرح شده اطمینان داد و افزود در این راستا ادارات ذیربط دو کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.