سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه نام نویسی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری درهرمزگان

تاکنون یک داوطلب برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هرمزگان نام نویسی کرده است.

احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان به صورت حضوری آغاز شده است و تا بیستم ماه جاری ادامه دارد.

 کامرانی گفت: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای نام نویسی از ساعت هشت صبح تا ۱۸ می‌توانند به حوزه انتخابیه مرکز استان که در فرمانداری بندرعباس است، وزارت کشور و یا فرمانداری قم مراجعه کنند.

او گفت: حداقل سن ۴۰ سال و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط مسائل فقهی داشته باشند از جمله شرایط داوطلبان مجلس خبرگان رهبری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: برای نام نویسی اصل شناسنامه و کارت ملی، شش قطعه عکس و مدارک سطح چهار حوزوی مورد نیاز است.

احسان کامرانی گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن توانایی لازم برای انجام وظایف مربوط به نمایندگان مجلس خبرگان و عدالت از دیگر شرایط داوطلبان است.

عبدالله صادقی رئیس هیات نظارت بر انتخابات هرمزگان نیز گفت: داشتن بینش مناسب سیاسی، اجتماعی، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه نیز از دیگر شرایط داوطلبان در هنگام نام نویسی اعلام شده است.

 صادقی گفت: مدارک اجتهاد داوطلبان باید از حوزه‌های علمیه قم، مشهد یا اصفهان تایید شده باشد.

او گفت: داوطلبانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی اجتهاد آنان را تاکید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان ندارند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات هرمزگان گفت: داوطلبانی هم که سابقه‌ی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری دارند از امتحان کتبی و شفاهی معاف هستند.

عبداالله صادقی گفت: داوطلبان نام نویسی را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.