سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زمینه ساز توسعه اقتصادی در شهرستان فردوس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می تواند موجب توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در شهرستان فردوس شود .

اشرفی معاون استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و عمران فردوس در خصوص سرمایه گذاری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان فردوس، گفت: با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های مناسب فردوس، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان می‌تواند موجب توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی منطقه شود.

او افزود: احداث منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان فردوس می‌تواند سهم بخش صنعت و به ویژه صنایع تکمیلی، تبدیلی و بسته بندی را در اشتغال استان افزایش دهد و به یکی از راهبرد‌های توسعه استان یعنی تکمیل زنجیره ارزش و وتوسعه بخش صنعت نیز کمک کند.

اشرفی با بیان اینکه احداث منطقه ویژه اقتصادی فرآیند خاص خود رادارد، اظهار کرد: سازمان مسئول باید مدارکی شامل طرح توجیهی، مستندات مبنی بر توانمندی مالی و موافقت‌های مورد نیاز را از دستگاه‌های ذیربط جهت ارائه به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی تهیه نماید.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری در شهرستان فردوس در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره کرده و گفت: وجود ذخایر معدنی مناسب، اتصال شهرستان به شبکه گاز، وجود زیرساخت‌ها و امکانات مناسب جهت سرمایه گذاری، کشت محصولات کشاورزی خاص (زعفران، انار، پسته، گیاهان دارویی و ...) از جمله ظرفیت‌های شهرستان فردوس است.

او با تأکید بر اینکه زمینه توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان فردوس وجود دارد، ادامه داد: وجود بزرگترین مجتمع آبدرمانی شرق کشور، منطقه نمونه و روستای گردشگری باغستان، شهر تاریخی تون، قنات جهانی بلده و ... از مهمترین پتانسیل‌های گردشگری شهرستان فردوس است که سالانه هزاران گردشگر را جذب می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.