سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس پدافند غیرعامل استان اعلام کرد؛

خطر تهدید امنیت غذایی به سبب نبود دیده بان زیستی دراستان

رزمایش پدافند غیر عامل بیماری‌ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شرق و جنوب استان کرمان برگزار شد.

رزمایش پدافند غیر عامل ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با ۱۶ اکیپ از دامپزشکی استان کرمان ،شهرستان‌های شرقی و جنوب استان کرمان  درمنطقه سد نسا بم برگزار شد.

کاظمی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: مانور دفاعی و مبارزه با آنفلوآنزای پرندگان  استان کرمان در منطقه شرق و جنوب استان کرمان در منطقه سد نسا بم درحال برگزاری است.

وی افزود :در سالل ۹۴ تعداد ۲۴ میلیون طیور تخم‌گذار به سبب همین بیماری معدوم شدند و خسارت بسیار سنگینی برای کشور وارد کرد، این بیماری در حوزه زیستی و پزشکی دارای اهمیت ویژه است.

وی تاکید کرد: مردم می توانند با تو جه به شروع فصل سرما هر گونه موارد مشکوک بیماری در پرندگان بومی ،پرندگان صنعتی و پرندگان‌مهاجر مشاهده کردند مراتب را به اداره دامپزشکی اعلام‌کنند.

کاظمی بیان کرد: دربحث جابجایی طیور نیز باید از ورود هرگونه جوجه یا نهاده غذایی مشکوک برای پرندگان خودداری کرد.

مطهری معاون فرماندار بم نیز گفت: یکی از کانون‌ها و مسیر اسکان‌پرندگان مهاجر سد نسا است و آگاه سازی مردم‌منطقه برای مبارزه با بیمار‌هایی نظیر آنفلو آنزای حاد پرندگان  کمک می کند.

 کریمی رییس پدافند غیر عامل استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان نه دیده بان زیستی داریم نه مرز زیستی واگر روند به این منوال پیش برود امنیت غذایی ما به مشکل بر خورد می کند.

وی افزود: رزمایش بسیار خوب و در سطح بالایی برگزار شد این رزمایش با همکاری دامپزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی ،بسیج ادارات استان در منطقه سد نسا بم در حال برگزاری است.

کریمی گفت: حوزه پدافند زیستی و دامپزشکی برای ما از اهمیت بالایی برخودار است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.