سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان :

سخنان سید حسن نصرالله به حضور سایر اعضای جبهه مقاومت در نبرد غزه رسمیت بخشید

کارشناس مسائل غرب آسیا و فلسطین درباره سخنان سید حسن نصرالله نکاتی را بیان کرد.

جعفر رضوی کارشناس مسائل غرب آسیا و فلسطین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره سخنان سید حسن نصرالله بیان کرد: سخنان سید حسن نصرالله از یک سیاست مبهم راهبردی مانند دفعات سابق پیروی می‌کرد و دشمن را در یک ابهام قرار داد؛ اما سه کار اساسی را ایجاد کرد و موجب شد که محور مقاومت چند گام جلو برود. ابتدا اینکه سید حسن نصرالله اهداف رژیم صهیونیستی را اهداف نادرست و غیر منطقی و احمقانه توصیف کرد و اهداف این رژیم را که به دنبال از بین بردن گروه‌های مقاومت بود را شکست خورده توصیف کرد. یعنی اهدافی که رژیم صهیونیستی برای خود تعیین کرده بود را برای افکار عمومی تبیین و شکست خورده نامید.

وی ادامه داد: دومین اقدام سید حسن نصرالله این بود که در برابر اهداف صهیونیست‌ها برای محور مقاومت هدف تازه‌ای را ترسیم کرد؛ اول پایان دادن به درگیری‌ها در اولین فرصت و دوم پیروزی محور مقاومت و جنبش حماس در این جنگ بود که با این اقدام نقطه مقابل اهداف دشمن را برای محور مقاومت تعیین کرد تا موجب تقویت گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس شود که موجب هجمه رژیم صهیونیست‌ها قرار دارد. نکته سوم هم که شاید مهمترین بخش سخنان ایشان باشد از این منظر بود که ایشان به حضور دیگر اعضای جبهه مقاومت در این نبرد رسمیت بخشید و رسما حضور مقاومت عراق و انصارلله یمن را اعلام کرد.

سخنان سید حسن نصرالله باعث شد در آینده اعضای دیگر جبهه مقاومت رسمی‌تر به کمک نوار غزه بیایند 

رضوی افزود: پیش از این فقط تحت عنوان چند خبر کوتاه حضور سایر اعضای جبهه مقاومت بیان می‌شد؛ اما سید حسن نصرالله راهبرد اتحاد جبهه مقاومت را علنی کرد و به آن رسمیت بخشید. این مساله باعث می‌شود که در آینده جنگ اعضای دیگر جبهه مقاومت رسمی‌تر بتوانند به کمک نوار غزه بیایند و اتحاد دیگر جبهه‌ها نمایان شود. علاوه بر این با حمایت ایشان از خانواده شهدا روحیه مقاومتی مردم غزه را نیز تقویت کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان بیان کرد: سخنان سید حسن نصرالله باید به عنوان یک الگو برای تمام رهبران جهان اسلام و حاکمان کشور‌های عربی و اسلامی باشد و همه آن‌ها باید با این نوع اقدامات در غالب یک سخنرانی جبهه مقاومت و مردم غزه را تشویق کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
چیزی که مشخص هست اگر فقط حرف زده شده جهان تک قطبی تثبیت و باید بری سراغ قطب بزرگ اگر حرف ها پوشالی نبوده و حساب شده پس یا علی شروع کن اگر دنبال جهان چند قطبی هستی فعلا غزه داره دو نیم میشه رفتار بدون عمل و شعار نابجا باعث بدبختی بیشتر خواهد شدتا بحال این راه هزاران بار امتحان شده پس اگر حرف ها حساب شده بوده باید عمل کر دو گرنه از هر نظر خوب نیست چه داخلی و چه خارجی