سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی وزیر کشور:

روایت‌گری مظلومیت مردم فلسطین وظیفه همگانی است

معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین تحولات غزه و شرایط رژیم صهیونیستی نکاتی را بیان کرد.

محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزیر کشور در برنامه زنده تلویزیونی درباره آخرین تحولات غزه و شرایط رژیم صهیونیستی گفت: مساله فلسطین یک داستان تلخ و واقعی است که رخ داده است. در طول تاریخ نمونه‌ای مشابه فلسطین نداشتیم که سازمان مللی که برای جلوگیری از جنگ در سال ۱۹۴۵ شکل گرفته است سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۴۸ به رژیمی مشروعیت دهد که در اصل نامشروع است و دست به اشغال کشوری می‌زند و هویت ملت را از آن‌ها می‌گیرد. امروز مجمع عمومی سازمان ملل جنایات این رژیم را محکوم می‌کند، اما همان رژیمی که مشروعیت خود را از سازمان ملل گرفته است می‌گوید که این سازمان مشروعیت ندارد.

وی ادامه داد:  معتقدم که باید بیشتر از قبل به موضوع تمدن و تاریخ این رژیم پرداخته شود. بعد از طوفان الاقصی برخی از عزیزان درباره فروش زمین توسط فلسطین حرف زدند، اما کمتر کسی درباره این صحبت می‌کند که یهودیان به دنبال سرزمین می‌گشتند؛ هانا آرنت نویسنده کتاب «آیشمن در اورشلیم» نوشته است که باید به یهودیان فشار می‌آوردند تا از ترس دست به فرار بزنند بنابراین یک طراحی پیچیده‌ای توسط حزب نازی و صهیونیست‌ها شکل می‌گیرد؛ هولوکاست بزرگنمایی شده است تا یهودیان به سمت یک دولت و ملت بروند، اما اینکه چرا قدس را انتخاب می‌کنند موضوع تمدنی و تاریخی دارد. امروز خود سازمان ملل متحد متهم است؛ آیا سازمان ملل اجازه داشت که یک سرزمین را غصب کند؟

غلامرضا افزود: در سال ۱۹۴۸ حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی از جنایات رژیم صهیونیستی دست به فرار زدند. صهیونیست‌ها از سال ۱۹۳۸ دست به قتل عام زدند و این ماجرا بیش از ۸۰ سال است که شروع شده است. بیش از ۱۳۰ کشتار توسط این رژیم مانند صبرا و شتیلا داشته ایم و در برخی از جا‌ها کشتند و جنازه‌ها را آتش زدند. سازمان ملل تشکیل شد تا از جنگ جلوگیری کند، اما رژیم صهیونیستی باعث بروز جنگ‌های بسیاری شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد:  همین امروز طوفان الاقصی پیروز میدان است. زیرا امروز شاهدیم که نام امام زمان (عج) جهانی شده است؛ سرود سلام فرمانده امروز در جهان فراگیر شده است بسیاری در جهان می‌پرسند که مهدی (عج) کیست که در جهان قرار است صلح ایجاد کند و این در همه ملت‌ها صدق می‌کند؛ بنابراین عملیات طوفان الاقصی حضرت مهدی (عج) را نشان جهان داده است. مستندی را عرب‌های یهودی تهیه کرده بودند و در داخل سرزمین‌های اشغالی با شهرک نشینان صحبت کرده بودند و از آن‌ها می‌پرسند که اسم کعبه را شنیدید که به ندرت می‌گویند بله، بعد از آن‌ها می‌پرسند که می‌دانید حضرت ابراهیم آن را ساخته است؟ نمی‌پذیرند و می‌گویند یعنی جد ما؟ این نشان می‌دهد که ما در روایت گری نتوانسته ایم حتی واقعیات را تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: تمام اعتبار غرب بعد از جنگ جهانی دوم ظاهری بوده است و در حوزه حقوق بشر و آزادی بشر شاهدیم که تمام این ادعا‌ها ظرف حدود بیست روز از بین رفته است. در زمینه سرمایه گذاری استکبار جهانی هم بر روی رژیم صهیونیستی همین اتفاق افتاد و شاهدیم زمانی که بایدن به تل آویو آمد اعلام کرد که اگر هم اسرائیلی وجود نداشت ما آن را ایجاد می‌کردیم. خوب ما چقدر باید تبلیغ می‌کردیم که چهره واقعی خشن غربی را به مردم نشان دهیم؟ امروز این اتفاق افتاده است. چقدر باید تبلیغ می‌کردیم تا سید مقاومت به جهان شناخته شود؟ در حالی که ۴ میلیارد بیننده منتظر صحبت‌های وی بوده است. درباره رژیم صهیونیستی اتفاقی رخ داد که در هیچ یک از دستگاه‌های محاسباتی غرب پیش بینی نشده بود. طوفان الاقصی هیمنه ارتش این رژیم را از بین برد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره وظایف سایرین نیز بیان کرد:  روایت کردن در این مرحله بسیار اهمیت دارد همانگونه که در ماجرای کربلا اگر حضرت زینب (س) روایت گری نمی‌کردند تمام آن جنایات محو می‌شد، امروز هرکسی به هر میزانی باید پیام مظلومیت فلسطین را به دنیا مخابره کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.