سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شوراى شهر تهران:

ایجاد درگاه یکپارچه شهردارى متولی ندارد!

عضو شوراى شهر تهران گفت: شهرداری تهران مکلف است درگاه‌های یکپارچه ارائه خدمات غیرحضوری را ایجاد کند.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گفت:  لایحه ايجاد درگاه خدمات غيرحضورى شهردارى به منظور یکپارچه‌سازی ارائه خدمات غیرحضوری در شهرداری تهران و در راستای اجرای ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه یکپارچه نمودن درگاه صدور مجوز ها گواهی‌ها،  استعلامات و ارائه خدمات غیر حضوری شهردای تهران» ارائه شد که در این مصوبه شهرداری تهران  مکلف است نسبت به اجرای مفاد این مصوبه اقدام کند. 

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات این است که ایجاد درگاه یکپارچه متولی نداشته و در این لایحه وظایف همه دستگاه‌ها، مالک فرایند و زیرساخت‌ها کامل مشخص نشده است.

صادقی ادامه داد: از جمله نقاط قوت این لایحه این است که خدمت‌هایی که ارائه می‌شود در آن مشخص شده و همچنین خدمت‌هایی که قرار است در آینده انجام شود در این لایحه به آن اشاره شده است.

صادقی همچنین گفت: از جمله مواردی که در فرایندهای شهرداری تهران مورد مناقشه است می‌توان به بحث تدوین، اجرا ، سیاست‌گذاری و نظارت اشاره کرد و لذا در این لایحه از مالک فرایند  به عنوان کسی که سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای آن را انجام می‌دهد نام برده شده است.

احمد صادقی در ادامه گفت: شهرداری تهران مکلف است درگاه های یکپارچه ارائه خدمات غیرحضوری را با اهداف زیر ایجاد کند:
۱_ ایجاد شفافیت در ارائه خدمت
۲_افزایش سرعت در ارائه خدمات
۳_خودکارسازی فرآیندها و به حداقل رساندن مراجعه شهروندان و کسب و کارها به شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شهر
۴_حذف استعلامات و مکاتبات فیزیکی فیمابین واحدهای مختلف شهرداری
۵_ایجاد زیرساخت لازم جهت غیرحضوری شدن پاسخگویی به استعلامات خارج از شهرداری
۶_یکپارچگی بانک‌های اطلاعات شهرداری تهران
۷_افزایش بلوغ سازمانی شهرداری
۸_ فرایند محور شدن ارائه خدمات
۹_ یکپارچگی و بهبود فرآیندهای ارائه خدمات

وی در ادامه افزود: یکی از آرزوهای بزرگ ما به صفر رساندن مراجعات به شهرداری است اما برخی فرایند ها هم وجود دارد که به طور حتم نیاز به مراجعه دارد از اینرو خدمات نیمه حضوری نیز در این لایحه  مطرح شده است. به عنوان مثال مهندس ناظر بایستی برای بازدید پروزه حضور داشته باشد. 

صادقی در پایان یادآور شد: تصویب این لایحه یک گام دیگر ما را به تحقق شهرداری غیر حضوری نزدیک‌تر می‌کند و امیدواریم با این روند شهروندان از آثار و برکات غیر حضوری کردن خدمات که از جمله کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و نیز کاهش فساد اداری است بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.